Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Návody, opravy, rady, tipy

Moderátor: Moderátoři

David V.
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2022, 12:25

Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od David V. » 02 kvě 2022, 17:18

Hezký dne všem,
mám dotaz resp. prosbu. V únoru jsem zakoupil Insignii B, 2.0 CDTI, výkon 125kw, r.v. 2017, nájezd 100.000km, manuální převodovka. Vozidlo při plném sešlápnutí plynu při rychlosti kolem 90km/h na 5 i 6 rychlostní stupeň (při 6 kolem 100km/h), na 2-3 vteřiny ztratí částečně výkon, pomaleji zrychluje, aby se pak výkon plně vrátil a vozidlo pokračuje ve zrychlení. Tento "jev" je nahodilý, někdy se objeví, ale spíše méně než více. Toto je doprovázeno na centrálním digitálním panelu upozorněním: „Požadovaná akce, Snížený výkon, Používejte spojku méně“.
Vozidlo bylo v autorizáku, kde pochopitelně neopravují a hned mění, kdy navrhli výměnu komplet spojkové sady za cca 40.000. Se známým servisákem jsme vozidlo posléze opětovně projeli, podařilo se nám tento „jev“ vyvolat tak, že po krátkou dobu byla položena noha na spojce, a když jsme poté sešlápli plyn, vozidlo na 2-3 vteřiny částečně ztratilo výkon. Pokud nebyla noha na spojce, tak se nám tento "jev" vyvolat nepodařilo. Došli jsme k tomu, že chyba byla v levé noze na spojce, kdy dle servisáka, je spojka v pořádku a neprokluzuje. Bohužel posléze, při víkendové cestě se opět tento „jev“ objevil, i když byla levá noha prokazatelně mimo spojku, dával jsem si na to bacha.
Můžu vás požádat o radu, o co se může jednat? Prošel jsem fórum a podobné závady, kde něco podobného snad dělala prasklá hadice od intercooleru resp. netěsnost mezi tělesem škrtící klapky a sacích ventilů.

Díky za odpověď.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1550
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od Colommbo » 02 kvě 2022, 19:30

Ahoj! Jaké má motor otáčky v ten okamžik, kdy mu na pětku či šestku takhle naložíš...? :?
W124 E320 Coupé 1994

David V.
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2022, 12:25

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od David V. » 03 kvě 2022, 07:41

Ahoj,
Toči kolem 17-1800 otáček. Doufám, že to bude nějaká blbost, např. vadný čidlo a pod..

David V.
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2022, 12:25

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od David V. » 03 kvě 2022, 07:45

Jo a softwarem to není, alespoň to tvrdil autorizák a zároveň ani na diagnostice nic nezjistili. :(

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1550
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od Colommbo » 03 kvě 2022, 09:58

Jsem ještě stará škola, pravda, ale to mi přijde málo na to, abych na nejvyšší rychlostní stupně po motoru požadoval naráz plný výkon, není to vůči motoru zrovna ohleduplné... :? Pokud by ta prodleva byla i na nižší kvalty, tož prosím, ale takhle musí motor dostat aspoň krátký čas, aby se "nadechl". Máš vpodstatě dvě možnosti - buď špekulovat co, kde a proč, nebo změnit jízdní styl a jednoduše podřadit. Automat, pojedeš-li v těchto otáčkách na jeden ze dvou nejvyšších kvaltů a dáš kickdown, podřadí klidně o dva stupně dolů a zatáhne jak mula. Možná je tvůj "problém" vlastností motoru ve spojení s manuální převodovkou, to jen ty jej nutíš k něčemu, co se mu nelíbí. :)
W124 E320 Coupé 1994

David V.
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2022, 12:25

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od David V. » 03 kvě 2022, 10:57

Také jsem jsi říkal, zda to nemůže být stylem jízdy...vyzkouším a uvidím.
Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1550
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od Colommbo » 03 kvě 2022, 11:05

Určitě to zkus a uvidíš, od toho tam ten fofrklacek máme. A dej sem, prosím, vědět. Díky! :)
W124 E320 Coupé 1994

Sunman
Příspěvky: 1250
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od Sunman » 04 kvě 2022, 00:27

Insignia B má urobenú SW ochranu spojky, práve kvôli nesprávnemu štýlu jazdy. Na palubke si mal presne napísané čo robíš zle - zaobchádzaš so spojkou tak ako sa to nemá a SW v tom momente automaticky zníži výkon motora aby nedochádzalo k preklzovaniu spojky.
Neviem aké auto si mal predtým, ale motor ktorý máš má najvyšší krútiaci moment snáď 400-440Nm práve pri otáčkach kde dostávaš tento alarm.
Rovnaká reakcia bude napríklad pri dlhodobom stání na spojke a posúvaní v kolone - potom sa chceš rozbehnúť ale spojka je prehriata a SW zníži výkon motora tak aby aj prehriata spojka zabrala bez prekĺznutia. Je to celkom dobre vymyslené.
Máš síce diesel s krútiacim momentom pri nízkych otáčkach ale z viacerých dôvodov ti doporučujem pri potrebe zrýchlenia nikdy nebyť pod 2200 ot/min. 1800 môžeš jazdiť ustálenou rýchlosťou. Auto ti tak bude slúžiť podstatne dlhšie.

Pokiaľ ale stav so znížením výkonu motora bude nastávať aj pri iných situáciách je zjavné že predchádzajúci majiteľ jazdil práve spôsobom dusiť motor na nízkych otáčkach a potom mu napáliť plné gule. To je okrem spojky potom zrelé aj na zotrvačník...

David V.
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2022, 12:25

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od David V. » 04 kvě 2022, 08:55

V minulosti jsem jezdil Leonem, kde byla dráha spojky kratší, tedy pedál byl níž než v Insig.. Je zajímavé, že při dynamickém zrychlení z 0-130 při postupném řazení rychlostí od 1-4 k té ztrátě vykonu nikdy nedošlo, bylo to "jen" při ustálený jízdě, po na přidání plynu na 5 a 6.

Zkusím styl jízdy a řazení přizpůsobit tomu co jsi psal a uvidíme.

Díky za informace.

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1550
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Insignia B - krátkodobá ztráta výkonu při zrychlení

Příspěvek od Colommbo » 04 kvě 2022, 09:43

David V. píše:
04 kvě 2022, 08:55
Je zajímavé, že při dynamickém zrychlení z 0-130 při postupném řazení rychlostí od 1-4 k té ztrátě vykonu nikdy nedošlo...
Protožes dozajista řadil a opět dával plný plyn při mnohem vyšších otáčkách. Motor byl roztočený (probuzený) a spokojený. :)
W124 E320 Coupé 1994

Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Jak na to“