Právě je čtv 21. bře 2019 20:54:58





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nová Zafira vs VW Touran vs Kia Carens
PříspěvekNapsal: ned 08. dub 2018 3:42:30 
Offline

Registrován: ned 08. dub 2018 3:40:21
Příspěvky: 2
Zdravím na fóre, vyberám auto a vo finále sú Opel Zafira, VW Touran a Kia Carens (v tomto poradí = favorit je Zafira). Rád by som počul názory na základe skúseností. Prelúskal som už veľa diskusií, veľa užitočného som sa dozvedel, ale porovnaní s konkurenciou som veľa nenašiel.

K autu - nové, benzín, 7 miest. V prípade Zafiry 1.4T/103kW/MT6 Innovation. VW Touran - 1.2TSI/81kW/MT6 Edition Comfortline. Kia Carens - 1.6GDI/99kW/MT6 Gold. Rodinné jazdenie (posádka 2+3), prevaha mesto + blízke okolie, cez víkendy nejaká tá diaľnica, dovolenka atď.

Moje argumenty pre/proti:

Zafira vyhráva dobrým vyvážením priestoru, výbavy, dizajnu/celkového riešenia a ceny. Vie mať rezervu aj v 7m verzii. Otáznikom je spotreba (pokiaľ som sa dočítal, šťastlivci dajú 7-8l/100km, realisti 8-9 a potom nespokojní 10+), nerád by som sa popálil, ohľadom výkonu 1.4T/103kW vyzerá primerane mojim nárokom. Mrzutá vec je to nešťastné stredné sedadlo 2. radu, necertifikované pre detské sedačky - keďže práve tri sedačky potrebujem zmestiť (3. rad považujem len za núdzové riešenie, skôr po meste, najmä z hľadiska bezpečnosti voči zadnému nárazu). Škoda tiež, že nie je možné sklopiť sedadlo spolujazdca úplne do roviny (keď sa hrdí tým, že je zakladateľom triedy kompaktných MPV.

Touran - celkové riešenie interiéru/variability/funkčnosti/dizajnu sa mi vidí najlepšie. Isofixy (=homologované sedadlá) pre všetky sedadlá v 2. aj v 3. rade. V najužšom bode 2. radu je Touran najširší (138cm, o 4cm viac oproti Zafire) - sedačky a pod. Negatíva sú dve, zásadné - cena: so slabším motorom (1.2) je iba zanedbateľne drahší oproti Zafire, s rovnakým (1.4) však už nepríjemne viac. Otázne tiež, koľko trápenia vydrží najslabší motor (hoci papierovo ponúka zaujímavú spotrebu). Druhé mínus: v 7m verzii neumiestni rezervu, ani zospodu podvozku.

Carens - cenovo najdostupnejší, atmosferický motor (jednoduchosť, odolnosť), kompaktný vzhľad, odvezie rezervu, 7r záruka. Negatíva - kompaktný (najmenší kufor, 492 l), príliš limitované možnosti nakonfigurovať si výbavu, do istej miery aj motor atmosféra (lemravý žrút), otázna zostatková hodnota auta.

Budem vďačný za akékoľvek postrehy k uvedeným vozom - ich vlastnostiam, prevádzke, nákladom, servisovaniu... všetko :)


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: ned 08. dub 2018 11:55:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. čer 2016 16:19:43
Příspěvky: 2157
Bydliště: Praha
Jsou-li finance, šel bych to 1.6T, buď CNG nebo 200 koní.

_________________
2016 Astra 1.4T 92KW Enjoy MY16 + 17" + Komfortní sada 2 + Mlhovky. EDS Phase 1 185PS/290NM
2018 Honda PCX 125


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10. dub 2018 1:56:46 
Offline

Registrován: ned 08. dub 2018 3:40:21
Příspěvky: 2
Dik za tip.

Motor 1.6T nechcem v benzíne kvôli spotrebe - aj pri 1.4T má Zafira vyššiu spotrebu oproti konkurentom, ťažšie auto.

CNG som však silno zvažoval, ale padlo to kombináciou +3000€ cena, mizerná alternatívna nádrž na benzín (15l... keby bola fullsize, tak to je úplne iná reč), 10 staníc na celom Slovensku (ok, v BA mám dve) a najmä - výhoda CNG (aj LPG) stojí a padá na politickej vôli schváliť nižšiu spotrebnú daň pre plyny. Terajšia dohoda platí do roku 2020...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10. dub 2018 9:06:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. čer 2016 16:19:43
Příspěvky: 2157
Bydliště: Praha
Ja verim, ze ta 1.6T bude zrat stejne nebo min nez 1.4T. V Astre zere stejne, a to ty 1.4T v Astre sou novejsi a uspornejsi. V tom velkym aute by se to mohlo projevit vic. Mrkni na spritmonitor. 15l benzinu je fakt malo no, to ma pravdu.

_________________
2016 Astra 1.4T 92KW Enjoy MY16 + 17" + Komfortní sada 2 + Mlhovky. EDS Phase 1 185PS/290NM
2018 Honda PCX 125


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30. led 2019 13:55:06 
Offline

Registrován: stř 30. led 2019 12:15:31
Příspěvky: 3
Ahoj,
využiji již založené diskuse, abych zbytečně nedával nové téma. Během 2 měsíců budeme kupovat taky Zafiru. Jsme čistí uživatelé, takže kromě zkušební jízdy a pocitu z ní, obhlídky interiéru a kufru to moc nezhodnotíme což máme už za sebou. Moje otázka směřuje na motorizaci - jezdit budeme 2 dospělí, dítě a 2 psy. Nájezd bude určitě do 10 000 ročně. Auto bude primárně pro manželku a dítě + výlety. Zkoumám různé možnosti už cca tři měsíce od chvíle, kdy jsme se pro opel definitivně rozhodli.

Moje dotazy:
1) Je skutečně potřeba nafta, když jde o "těžší auto" kvůli spotřebě?
- nemyslím si díky malému nájezdu, ale třeba se pletu

2) Motor
- motory nafta 2014 1,7 CDTi, 2.0 CDTi,,, 2015 2.0 CDTi
- motory benzín 2014 1,8, a pak je tu 1,4 a 1,6 turbo
Osobně si myslím, že by nám stačila i ta 1,4 v benzínu, ale je pravda, že při naloženém autě by tomu asi 1,6 neškodilo...

3) Nájezd
- sleduju nabídky a váhám mezi tím, co je důležitější tedy uvedení do provozu a nájezd. Ke koupi jsou zafiry samozřejmě nové s minimálním nájezdem, otázkou je, zda má smysl dávat navíc 200 tisíc kvůli 2 letům stáří a 50 000 km.
Rád bych, aby auto vydrželo relativně delší dobu nicméně si nejsem jistý, jestli vlastně není lepší koupit ojetou 2013 se 100 000 km nájezdem, protože mi tomu nájezdu moc rychle přidávat nebudeme a nebo opravdu stojí za to koupit 2015 s nájezdem do 50 000km. Otázkou jsou očekávané náklady, když koupíme auto s nájezdem 110 000 tak mě zřejmě v dohledné době čekají rozvody atd...

Jestli manuál nebo automat je nám jedno, finančně si vlastně můžeme dovolit relativně velké rozpětí od 250 000 do cca 400 000, víc bych za to nerad dával se přiznám, auto je prostě nejhorší investice.... Tak pokud někdo věnuje část svého času na reakci budeme samozřejmě rádi a předem díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30. led 2019 14:12:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. čer 2016 16:19:43
Příspěvky: 2157
Bydliště: Praha
Na tech par KM mi prijde jako nesmysl diesel. Opet idelane CNG, ale nevim jak se pohybuji nabidky. Ta 1.8 bude atmosfera, to bude taky dobra volba.

_________________
2016 Astra 1.4T 92KW Enjoy MY16 + 17" + Komfortní sada 2 + Mlhovky. EDS Phase 1 185PS/290NM
2018 Honda PCX 125


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30. led 2019 14:15:54 
Offline

Registrován: stř 31. říj 2018 22:19:03
Příspěvky: 76
Velmi záleží po kom to auto je. Pokud firemní, z operáku, tak i dvouleté bývá zdevastované. Firmy tam nemění ani olej, nechávají to na 30.000 km, jezdí s tím jak prasata, trpí podvozek, motor a převodovka, protože každý ví, že za 2-3 roky to jde pryč a je mu to jedno.

Pokud to bylo 5 let rodinné auto, první majitel, jezdila manželka, může to být lepší než dvouleté firemní.

Pokaždé je to ale loterie.
Pokud ty chceš auto na 5-7 let, osobně bych bral to nové.
Vyhneš se loterii, která tě může stát hodně peněz.

A jinak diesel je na malé nájezdy nesmysl.

_________________
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, osmistupňový Aisin) MY2018, 20" kola, komplet výbava


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30. led 2019 21:13:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 08. dub 2018 10:46:22
Příspěvky: 124
Yaka: Jak už zaznělo, na 10t km za rok je nafta nesmysl, záleží ale taky na délkách cest, pro městský provoz je bezpochyby vhodnější benzín. S vetší spotřebou je nutné počítat, je to daň za težší (větší/bezpečnější?) auto.

Koukám že na https://www.opel-ihned.cz/ je hned 6ks benzínových Zafir s cenou do půl míče. Záleží jak dlouho si chceš auto nechat, pokud aspoň 7-10let, tak určitě doporučuju zvážit nové, záruka je velká výhoda (v ceně je i asistence).

_________________
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
Astra H, 2009, 1.6 Easytronic


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. úno 2019 9:44:02 
Offline

Registrován: stř 30. led 2019 12:15:31
Příspěvky: 3
Ahoj - děkuji za reakce. Obecně jsem asi očekával, že mi bude doporučeno jít spíše do novějšího auta vzhledem k tomu, že by mělo sloužit delší dobu. Jen to člověku vrtá v hlavě, jestli mají ty statisíce navíc opravdu takový vliv:)

Doplňující dotaz, v případě, že by se mi podařilo najít nabídku, která nám bude vyhovovat nicméně by šlo o nafťák je to vysloveně na škodu? Ten nájezd se časem navýší díky výletům, ale určitě ne o moc odhaduji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. úno 2019 11:02:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. čer 2016 16:19:43
Příspěvky: 2157
Bydliště: Praha
Jestli je to uplne novy, tzn turbo benzin nebo turbo nafta tak to asi tu pruserovost lehce srovnava. Filtr castic je uz i v benzinu, ale trochu jednoduzsi a levnejsi. Pokud mas ty cesty aspon trochu delsi, aby se ten motor aspon prohral a mel moznost vypalovat DPF tak ten diesel asi jde. Ty 1.6CDTi sou snad slusny ne?

_________________
2016 Astra 1.4T 92KW Enjoy MY16 + 17" + Komfortní sada 2 + Mlhovky. EDS Phase 1 185PS/290NM
2018 Honda PCX 125


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz