Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Moderátor: Moderátoři
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Udávanou spotřebu oleje 0,6/1000km považuju za alibismus. Dolít šest litrů (vpodstatě obnovit náplň) za optimální výměnný interval je hodně. Omega měla uváděnu tutéž hodnotu a v portfoliu oplích motorů nebyla sama. Nejde ani tak o to dolívat olej (zažil jsem to na vlastní kůži), je to špatné hlavně pro katalyzátor a lambdasondy. Jak už jsem psal, po výměně ventilových gufer jsem nedolíval už nic, za interval cca 12tis.km pěkně od rysky k rysce a tak je to spravne, tak to ma byt.
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Reklama
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Dobrá, ukecal jste mě , zkusím někoho sehnat, kdo by mě to udělal. Snad dám do zimy dohromady druhé auto (odlepilo se mi polstrování stropu od stropnice).
Oplík má sice roky, ale je jinak udržovaný, tak se to asi ještě vyplatí. Potom ho na zimu šoupnu do garáže a dám přes zimu přednost čtyřkolce s ABS a protiprokluzem, která jezdí za víc.
Oplík má sice roky, ale je jinak udržovaný, tak se to asi ještě vyplatí. Potom ho na zimu šoupnu do garáže a dám přes zimu přednost čtyřkolce s ABS a protiprokluzem, která jezdí za víc.
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Tak jsem se včera ptal v neznačkovém servisu na výměnu gufer dříků ventilů. Bylo mi řečeno, že se musí sundat hlava a protože se při výměně gufer pootočí ventily, takže by brzy došlo k jejich podpálení. Tzn, že se musí repasovat a srovnat celá hlava a samozřejmě vyměnit těsnění pod ní.
Navíc, že únik přes půl litru na tisíc km při najetých 150 tis. km, že určitě budou zapečené stírací kroužky, že takovouto spotřebu oleje nemůžou udělat jen gufera dříků ventilů. A když bude sundaná hlava, měli by se udělat i rozvody. Takže suma sumárum, aby počítal s cenou třicet litrů.
Takže v takovémto případě do toho nejdu, to bude sice zachovalé a garážované, ale 14 let staré auto jezdit na olej dokud se nerozpadne. Abych v tomto případě dal za opravu jeho zůstatkovou cenu mi nedává smysl.
Navíc, že únik přes půl litru na tisíc km při najetých 150 tis. km, že určitě budou zapečené stírací kroužky, že takovouto spotřebu oleje nemůžou udělat jen gufera dříků ventilů. A když bude sundaná hlava, měli by se udělat i rozvody. Takže suma sumárum, aby počítal s cenou třicet litrů.
Takže v takovémto případě do toho nejdu, to bude sice zachovalé a garážované, ale 14 let staré auto jezdit na olej dokud se nerozpadne. Abych v tomto případě dal za opravu jeho zůstatkovou cenu mi nedává smysl.
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Souhlasím s tebou a chápu. Mně se do výměny gufer taky vůbec nechtělo (dvě hlavy), avšak kamarád/mekánik mého kamaráda se nabídl, že by gufera dokázal vyměnit bez demontáže hlav(y.) Jde to, vím o tom, ale musí mít člověk zkušenosti a koule. Nejdřív úspěšně vyměnil gufera kamošovi na čtyřhrnku a pak mně na VéŠestce. Nicméně při předání auta prohlásil, že na takovém motoru už to raději nikdy nikomu slibovat a dělat nebude...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
A neudělal by mi to taky? Osmiventil už pro něj musí být brnkačka . Někoho takového bych potřeboval. Nějaký peníz bych do toho pustil, ale třicítka je na mě moc. Nebo neznáš někoho, kdo dělá Oplíky a dokáže gufera vyměnit za rozumnou cenu?
Předem díky za odpověď.
Karel
Předem díky za odpověď.
Karel
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Dělal jsem si sám výměnu gufer bez demontáže hlavy na Z16XEP. Týden jsem studoval youtube a různé weby. První den jsem dělal první ventil celý den. Druhý ventil 4 hodiny. Pak už jsem měl na to fintu. Když jsem zjistil, že mi zůstalo jedno nové gufero a 16 starých. Což znamenalo, že mám ventil bez gufera. Tak už jsem zkontroloval za cca hodinu všech 16 ventilů. Samozřejmě že bez gufera byl ten poslední.
I s rozvody jsem si to udělal za 2800Kč.
Nejhorší bylo nahodit zámky zpět. Dělal jsem to před panelákem na parkovišti. Po montáži jsem si udělal stručné poznámky, kdybych to dělal znovu viz. níže
Sundání
- do válce nacpu silonové lano 3m*6mm - 0,5m nechám trčet
- válec vysunutu co nejvíc do horní uvratě, aby se o lano ve válci opřeli ventily
- Vezmu si dlouhý gola klíč č.14 dám na něj silne magnety a gola prodloužená a bouchnu do něj velký kladicem
- vytáhnu teleskopickým magnete zámek/zámky ventilu
- výtáhnu přužinu
- ventilový dřík jde vtáhnou kleštemi s dlouhý čelistmi
Nasazení
- Nasadím pružinu a držák pružiny
- do jedné strany na držáku pružiny narvu jeden zámek pružiny
- vezmu dlouhý kola klíč č.6 s prodloužená a ventil vložím do gola klíče a na hranu gola kliče položím zámek
- bouchnu kladivem
- zámek musí zapadnou pod držák pružiny a do zubů ventilu
- místo pro druhý zámek namažu vazelínou
- vložím druhý zámek naproti ji zatlučenímu zámku
- nachystám si dlouhý gola klíč č.14 a do něj vložím dlouhý gola klíč č.6
- opatrně zámek položím hranu gola klíče a ventil do gola klíče
- hned vedle zámku přiložím gola klíč č.14 a tlačím tím zámek k ventilu
- bouchnu kladivem
- zámky by měli zapadnout.
Upozornění:
Pokud při naražení druhého zámku oba po vyskočí, ale zároveň drží
je zbytečně je tam zkoušet zatloukat. Jeden ze zámku se zlomí. Musí se to udělat znovu.
I s rozvody jsem si to udělal za 2800Kč.
Nejhorší bylo nahodit zámky zpět. Dělal jsem to před panelákem na parkovišti. Po montáži jsem si udělal stručné poznámky, kdybych to dělal znovu viz. níže
Sundání
- do válce nacpu silonové lano 3m*6mm - 0,5m nechám trčet
- válec vysunutu co nejvíc do horní uvratě, aby se o lano ve válci opřeli ventily
- Vezmu si dlouhý gola klíč č.14 dám na něj silne magnety a gola prodloužená a bouchnu do něj velký kladicem
- vytáhnu teleskopickým magnete zámek/zámky ventilu
- výtáhnu přužinu
- ventilový dřík jde vtáhnou kleštemi s dlouhý čelistmi
Nasazení
- Nasadím pružinu a držák pružiny
- do jedné strany na držáku pružiny narvu jeden zámek pružiny
- vezmu dlouhý kola klíč č.6 s prodloužená a ventil vložím do gola klíče a na hranu gola kliče položím zámek
- bouchnu kladivem
- zámek musí zapadnou pod držák pružiny a do zubů ventilu
- místo pro druhý zámek namažu vazelínou
- vložím druhý zámek naproti ji zatlučenímu zámku
- nachystám si dlouhý gola klíč č.14 a do něj vložím dlouhý gola klíč č.6
- opatrně zámek položím hranu gola klíče a ventil do gola klíče
- hned vedle zámku přiložím gola klíč č.14 a tlačím tím zámek k ventilu
- bouchnu kladivem
- zámky by měli zapadnout.
Upozornění:
Pokud při naražení druhého zámku oba po vyskočí, ale zároveň drží
je zbytečně je tam zkoušet zatloukat. Jeden ze zámku se zlomí. Musí se to udělat znovu.
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Děkuji moc za podrobný návod a čas na sepsání. Ale tohle skutečně nedám. Už se pomalu blížím důchodovému věku a ruce už nejsou tak šikovné a citlivé jako před lety. To bych jen urychlil konec Oplíka. Nicméně, pokud by jsi o někom věděl, kdo už to dělal, a neřekl by si litr za hodinu práce, tak mi dej prosím vědět.
Díky
Karel
Díky
Karel
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Tak jsem hloubal nad výměnou gufer zvrchu. Ano, u šestnáctiventilu to jde, ale u osmiventilu ne. Tam je zapuštěná vačka v hlavě, takže jde vyndat jen do boku. Na to ale není místo. Tak jsou jen dvě možnosti: buď sundat hlavu nebo vyndat celý motor. Co asi bude jednodušší ?
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Pokiaľ sa zdá, že už nie sú ďalšie možnosti, tak ich je ešte aspoň desať
Napríklad dolievať olej a neriešiť
Skúsiť olej o vyššej viskozite, napríklad 10W40, v lete kľudne aj 15W/40
Olej si do zásoby kupujem v hypermarkete, ak je naňho akcia. Samozrejme, prvoradé je dodržať predpísanú výkonnosť oleja udávanú výrobcom. Značku/obal oleja neriešim
Nové auto z toho už aj tak nebude
Napríklad dolievať olej a neriešiť
Skúsiť olej o vyššej viskozite, napríklad 10W40, v lete kľudne aj 15W/40
Olej si do zásoby kupujem v hypermarkete, ak je naňho akcia. Samozrejme, prvoradé je dodržať predpísanú výkonnosť oleja udávanú výrobcom. Značku/obal oleja neriešim
Nové auto z toho už aj tak nebude
Astra K 1.2 Turbo 81kW F12SHL MY2020
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Astra H 1.6 Twinport 77kW Z16XEP r.v. 2005 - ex
Astra G 1.4 Twinport 66kW Z14XEP r.v. 2006 - ex
Omega 2.2DTI 88kW Y22DTH r.v. 2001 - ex
Re: Vysoká spotřeba oleje - Combo tour 1,6 Z16SE benzin, 2004
Ano, dolévat olej je možnost, hlavně aby auto prošlo technickou, přesněji měřením emisí, mně se to, zaplaťpánbu, dařilo, ale kat dostává docela na frak. Výševiskózní olej by připadal v úvahu taky (mně to zas tak extra nepomohlo), spíš však letní číslo než zimní, klidně 50, netřeba se toho báti.
W124 E320 R6 Coupé 1994