Studene starty v chladnom pocasi

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
marek_rbk
Příspěvky: 2
Registrován: pát 10. zář 2021 9:12:32

Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od marek_rbk » pát 10. zář 2021 9:49:46

Ahojte, prosim o radu. Mam motor A16XER + dorobene LPG znacky PRINS, nabehane 148000, pri 116000 bola robena GO, kvoli podpalenemu ventilu.
Pri studenych startoch v chladnejsom pocasi ma motor chvilu nepravidelny chod, ak hned zacnem jazdu tak prvych par metrov to je dost vyrazne, motor sa dusi, akoby isiel zdochnut. Je to fakt len par metrov potom ide vsetko ok. Ak pockam bez jazdy 15 - 30 sekund, otacky mierne kolisu, chod je nepravidelny, ale jazda je potom ok. V lete taky problem nebol.
Nestretli ste sa s tym? Rozmyslam cim by to mohlo byt. Len trva kym sa olej dostane vsade? Podla mna je nespravna bohatost zmesi. Ale co ju moze sposobit? Teplotne cidlo kvapaliny/vzduchu (ale uz po par sekundach motor ide ok) alebo zle nastavene LPG? Alebo ventily (ale robi to len v chladnejsom pocasi, v servise mi dokonca tvrdili ze to ma hydrostely)? Pripada do uvahy este nieco? Alebo mozem nieco z tohto vylucit? Dakujem.
Zafira B 1.6 85kw A16XER 2010 + LPG Prins

Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1501
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od Colommbo » pát 10. zář 2021 21:02:06

Ahoj! Motor A16XER skutečně hydroštely nemá a dál budu jen vařit z vody - motor startuje na benzín, na plyn přepíná po zahřátí chladící kapaliny na cca 30°C, což by po té cca půlminutě už mohlo být. Tedy dedukuju, že problém může být jen s počátečním chodem na benzín, mapa motoru přeučená na LPG může mít s benzínem potíže. Navrhuju zkusit vyjet jednu plnou nádrž pouze benzínu, ECU by se mohla vzpamatovat... :idea:
W124 E320 Coupé 1994

Uživatelský avatar
J@ck
Příspěvky: 138
Registrován: sob 04. dub 2020 12:54:14

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od J@ck » pát 10. zář 2021 22:03:25

Neviem čo nazývate "hydroštely", ale motor A16XER má hydraulické zdvihátka ventilov (myslím že aj s hydraulickým nastavovaním vôle ventilov).
- viď hlava valcov motoru 1.6 DOHC (A16XER) http://www.czdrafel.cz/zdvihatko-ventil ... 3244-p7709
S tým zlým štartovaním studeného motoru: - začal by som tým, že vypnem (odpojím) plyn - štartovať a jazdiť len na benzín. Myslím, že problém bude pravdepodobne súvisieť s používaním plynu - tak ako píše vyššie colommbo.
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1501
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od Colommbo » sob 11. zář 2021 9:00:30

"Hydroštel" (někdy též "hydrostav") = hydraulické zdvihátko ventilu, v němž se o zajišťování ventilové vůle stará tlak oleje, proto hydro-. V případě motoru A16XER mi podle katalogu přijde, že je to klasické mechanické zdvihátko, notabene lze je objednat/dodává se v různých tloušťkách, což by v případě hydroštelu nebylo potřeba. Ale nejsem motorář... :oops: https://opel.7zap.com/cs/car/a05/e/2/24-0/
W124 E320 Coupé 1994

Uživatelský avatar
J@ck
Příspěvky: 138
Registrován: sob 04. dub 2020 12:54:14

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od J@ck » sob 11. zář 2021 13:29:15

colommbo - neprotirečím, len mi "akosi neštimuje", že prečo je predpísaná kontrola vôle ventilov (medzi vačkovou hriadeľou a miskou zdvihátka) u motoru A16XER až po odjazdení 150 000 km. V Opelservise mi bolo deklarované, že kontrola sa robí preto tak "pozde", lebo motor má hydraulické zdvihátka a vôľu si to nastavuje samo - hydraulicky. (Kontrola sa robí preventívne z dôvodu možného opotrebovania - preto aj rôzne hrúbky zdvihátok, lebo vačka je v hlave na pevno a vôľa medzi vačkou a zdvihátkom sa docieli pomocou rôznej hrúbky klznej plochy misky zdvihátka). Keby to nemalo hydraulické nastavovanie vôle ventilu, tak kontrola vôle ventilov by sa mala robiť -podľa mňa - častejšie (pred časom u motorov s OHV ale aj s OHC rozvodom - bez hydro - výrobca predpisoval kontrolu vôle ventilov každých 15 tis. resp 30tis. km).
(Zakladateľa vlákna prosím o prepáčenie, lebo to sme už mimo tému.)
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback

marek_rbk
Příspěvky: 2
Registrován: pát 10. zář 2021 9:12:32

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od marek_rbk » ned 12. zář 2021 23:40:59

Colommbo píše:
pát 10. zář 2021 21:02:06
Ahoj! Motor A16XER skutečně hydroštely nemá a dál budu jen vařit z vody - motor startuje na benzín, na plyn přepíná po zahřátí chladící kapaliny na cca 30°C, což by po té cca půlminutě už mohlo být. Tedy dedukuju, že problém může být jen s počátečním chodem na benzín, mapa motoru přeučená na LPG může mít s benzínem potíže. Navrhuju zkusit vyjet jednu plnou nádrž pouze benzínu, ECU by se mohla vzpamatovat... :idea:
dakujem, na plyn mi to po tej polminute este neprepne, ale chod motora uz je normalny. ale toto som sa chystal vyskusat, len mi napadlo ci sa neda nejak inak zresetovat mapa na spravne hodnoty?
Zafira B 1.6 85kw A16XER 2010 + LPG Prins

StanC
Příspěvky: 135
Registrován: úte 31. bře 2020 17:00:44

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od StanC » pon 13. zář 2021 8:21:07

J@ck píše:
sob 11. zář 2021 13:29:15
colommbo - neprotirečím, len mi "akosi neštimuje", že prečo je predpísaná kontrola vôle ventilov (medzi vačkovou hriadeľou a miskou zdvihátka) u motoru A16XER až po odjazdení 150 000 km. V Opelservise mi bolo deklarované, že kontrola sa robí preto tak "pozde", lebo motor má hydraulické zdvihátka a vôľu si to nastavuje samo - hydraulicky. (Kontrola sa robí preventívne z dôvodu možného opotrebovania - preto aj rôzne hrúbky zdvihátok, lebo vačka je v hlave na pevno a vôľa medzi vačkou a zdvihátkom sa docieli pomocou rôznej hrúbky klznej plochy misky zdvihátka). Keby to nemalo hydraulické nastavovanie vôle ventilu, tak kontrola vôle ventilov by sa mala robiť -podľa mňa - častejšie (pred časom u motorov s OHV ale aj s OHC rozvodom - bez hydro - výrobca predpisoval kontrolu vôle ventilov každých 15 tis. resp 30tis. km).
J@ck máš v tom trochu zmatek, novější motory již opravdu nemají hydroštely (hydraulická zdvihátka) z důvodu zvyšujících se maximálních otáček motoru a tím také potřebou snížením setrvačných (odstředivých) hmot v motoru. Novější motory proto mají již pouze mechanická kalibrovaná zdvihátka, viz odkaz náhradních dílů od Colommba. Zvýšení kilometrickéhé kontroly nastavení ventilů je dosaženo novými tvrdými materiály zdvihátek (hrníčků) které se méně opotřebovávají. Poslední benzinové motory u Astry (Zafiry) s hydroštely byly motory Z16XE (74kW) a Z18XE (92kW) a motory na plynový pohon přímo z výroby.

Uživatelský avatar
J@ck
Příspěvky: 138
Registrován: sob 04. dub 2020 12:54:14

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od J@ck » pon 13. zář 2021 10:54:27

@StanC - máš pravdu, mýlil som sa - trochu som pošmátral po nete a zistil som, že motor A16XER nemá hydraulické zdvihátka (s hydraulickým nastavovaním vôle ventilov) - mal som o tom nesprávnu vedomosť a asi som aj zle pochopil info zo servisu. MEA CULPA. :oops:
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback

luiy87
Příspěvky: 30
Registrován: stř 01. dub 2020 10:02:46

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od luiy87 » pon 13. zář 2021 14:50:22

Nevím buď jsem měl do teď štěstí. Ale mám už 3. auto na LPG nalítano, přes 250 000km s auty na LPG. A ještě jsem nezažil rozštelované ECU z LPG. Mě poškubával kdysi benzín za chladnějších počasí. Pomohl mi VIF, vypadalo to, že se asi zalepovali vstřiky. Dávám prémiový benzín a přidávám VIF.

Dusan_Zafira
Příspěvky: 18
Registrován: úte 16. bře 2021 20:07:47

Re: Studene starty v chladnom pocasi

Příspěvek od Dusan_Zafira » pon 13. zář 2021 23:26:22

šel bych po
-čidlech teploty
-škrtící klapce
a protože to je A16XER taky po nastavovacích členech časování ventilů
V tomto pořadí, nejspíše to ale bude škrtící klapka resp čidlo teploty.
Jaký máš výpis chyb?
Opel Zafira B , A18XEL, royal blue "Borůvka"

Odpovědět

Zpět na „Zafira B“