Kolesá a celkový reťazec

1994-2000

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
J-u-r-a-j
Příspěvky: 4
Registrován: sob 12. dub 2014 11:11:03

Kolesá a celkový reťazec

Příspěvek od J-u-r-a-j » sob 12. dub 2014 16:58:02

Zdravím všetkých

Chcem dať na Tigru A kolesá:
- dopredu: 15x6,5 (prípadne 15x6) ET46, 195 50 R15 (cca -1,45% obvodová odchýlka od 185 55 R15)
- dozadu: 16x6,5 ET46, 195 45 R16 (cca -0,44% obvodová odchýlka od 185 55 R15)

Z niekoľkých článkov, príspevkov, rubrík a neviem ešte z čoho som usúdil, že auto bude mať tieto výhody a nevýhody:
-Výhody:
1. zníženie (eliminácia) pretáčavosti (nižší profil lepšie "drží" na ceste + mäkšie zadné odpruženie ako predné)
2. nižší valivý odpor (nižší profil má nižší valivý odpor a nižšiu spotrebu)
3. lepšia akcelerácia a top speed oproti zadným 195 50 R15 (predný profil je vyšší ako zadný a preto dokáže lepšie prenášať sily v priamom smere a zadný nižší profil umožní dosiahnuť lepšiu rýchlosť a tiež akceleráciu vďaka nižšiemu valivému odporu čo nie je až tak poznateľné)
4. ťažšie, zotrvačnejšie zadné kolesá (výhoda pri brzdení hlavne v zákrute, pri ktorej má tigra tendenciu "unikania" zadnej nápravy, samozrejme rozdiel moc nepocítiť)
5. krátka brzdná dráha (vpredu vyšší profil ako vzadu)
6. dobrá životnosť podvozkových komponentov (predná náprava, pri zadnej je to otázne či mäkšie odpruženie ako vpredu niečo ušetrí, predpísané ET46 pre 15x6 bude šetrnejšie ako menšie ET)
7. rovnomernejšie opotrebovanie pneumatík
8. väčšia bezpečnosť – lepšie ovládanie (vyplýva z 1.)
9. výhodné tire stretch pre zadné koleso (zníži sa obvodová odchýlka napr. 16x7,5 195 45 R16 – čo nie je tak dôležité z dôvodu opotrebenia dezénu)
10. dobrý pomer medzi jazdnými vlastnosťami a komfortom
(11. vzhľadom na zadné kolesá sú predné lacnejšie)

-Nevýhody:
1. strata možnosti výmeny predných kolies za zadné
(2. vzhľadom na predné kolesá sú zadné drahšie)

Samozrejme nie je nad odbornú literatúru, v ktorej sa týmto zaoberajú.

Aký mate na to názor, vie mi niekto povedať ako to v skutočnosti je alebo poskytnúť nejakú odbornú literatúru?

Ďakujem
Naposledy upravil(a) J-u-r-a-j dne sob 12. dub 2014 18:55:30, celkem upraveno 1 x.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1317
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Kolesá a celkový reťazec

Příspěvek od Colommbo » sob 12. dub 2014 18:50:18

Probuď se... :roll: A docela bych ti snad i přál, aby tě zastavili benga a sebrali ti techničák... :)
W124 E320 Coupé 1994

J-u-r-a-j
Příspěvky: 4
Registrován: sob 12. dub 2014 11:11:03

Re: Kolesá a celkový reťazec

Příspěvek od J-u-r-a-j » sob 12. dub 2014 19:00:48

Už som to tak aj videl na jednej Tigre vzadu mala väčšie disky

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1317
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Kolesá a celkový reťazec

Příspěvek od Colommbo » sob 12. dub 2014 19:27:10

Neber to ve zlém, ale různé rozměry kol (disků či pneu) na jednotlivých nápravách vozidla, s výjimkou několika modelů aut, kde je to schváleno či výslovně předepsáno výrobcem vozu, prostě nejsou povoleny. Žes to někde už viděl, není argument, resp. je, ale jen do nějakého takovéhoto diskusního fóra. A zcela teoreticky také jakékoli následné úpravy na vozidle podléhají schválení. To, o čem uvažuješ, je experiment, který se ti nemusí vyplatit, notabene naopak maximálně prodražit. Nepřeju ti to, ale nedejbože budeš účastníkem nějaké nehody či dokonce jejím viníkem a v takovém případě po tobě může (no, může, spíš dozajista bude) pojišťovna požadovat uhrazení celé způsobené škody či škod na cizím majetku popř. i zdraví, neboť na vozidle jsi provedl neschválené a nebezpečné úpravy, a ty si budeš drbat hlavu. Rozhodnutí je na tobě, ale já bych ti uvedení tohoto experimentu do praxe důrazně nedoporučoval a myslím to zcela upřímně a vážně, můžeš si o mně myslet, co je ti libo, třeba že jsem už starej zaprděnej dědek... :)
W124 E320 Coupé 1994

J-u-r-a-j
Příspěvky: 4
Registrován: sob 12. dub 2014 11:11:03

Re: Kolesá a celkový reťazec

Příspěvek od J-u-r-a-j » sob 12. dub 2014 20:34:41

neviem o tom že nieje povolený iný rozmer vzadu ako vpredu, ale dal by som si tie rozmery napísať do TP. Možno na Slovensku nie je taký zákaz a v Česku je, neviem, ozrejmi mi to
Ďík

vectra11
Příspěvky: 138
Registrován: stř 27. úno 2013 22:13:55
Bydliště: Severní Morava

Re: Kolesá a celkový reťazec

Příspěvek od vectra11 » sob 12. dub 2014 20:42:19

Polovina tvého seznamu výhod jsou totální nesmysly. A zajímal by mě odkaz na nějakou "odbornou" literaturu,která se tomuto zprasení auta věnuje.
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1317
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Kolesá a celkový reťazec

Příspěvek od Colommbo » sob 12. dub 2014 21:10:14

J-u-r-a-j: Odpusť, Jurko, ale po tvém dalším příspěvku už raději nic psát notabene ozřejmovat nebudu, vidím, že tě napadlo něco (u)dělat a přitom nemáš základní povědomí, co možné je a co není... Tato různá montáž povolena není a do TP ti to nikdo nikdy nezapíše, ani na Slovensku, bodka.
W124 E320 Coupé 1994

Odpovědět

Zpět na „Tigra“