Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Opel Astra J 2010+

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

Odpovědět
Sláva
Příspěvky: 5
Registrován: 30 srp 2021, 21:47

Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od Sláva »

Ahoj,

měl bych dotaz na majitele Aster J. Mám benzinovou 1,6 (A16XER), rok uvedení do provozu 2010, nájezd necelých 110 tisíc km. Auto bylo kupované jako předváděčka do širšího okruhu příbuzenstva, od kterého jsem ho nedávno vzal já. Chodilo pravidelně do autorizovaného servisu na údržbu, takže z jejich strany nedocházelo k žádnému zanedbávání údržby. Každopádně mě v posledním měsíci nepotěšily dvě věci. Začnu od té čerstvější. Včera se mi při parkování a zařazené jedničce stalo to, že pod řadící pákou nějak divně lupnulo, což mělo za následek to, že má teď vakl a ze zařazené jedničky a dvojky nedochází po vyřazení k tomu, že by páka měla automaticky tendenci se vracet do neutrálu, tak jak to dělala dřív. Prostě směrem doleva má značnou vůli, což značně zhoršilo i přesnost řazení mezi 2. a 3. rychlostním stupněm. Vůbec netuším, co by mohlo být příčinou a tím spíš, jak se daný problém dá řešit? Díval jsem se, že obdobné problémy se řazením se tu už řešily, ale byly tam spíše obráceného charakteru a to, že se nešlo zařadit, anebo ztuha. Já tento problém nemám a to se zapnutým i vypnutým motorem. Ale ten vakl a nevracení se do původní polohy je docela citelný. Zkoušel jsem se i podívat i pod krycí rámeček (viz fotky), ale jediné co mě tam zaujalo je ta pružinka, která vypadá jak ulomená, ale reálně netuším, jestli je to pravá příčina problému.
razeni 1
razeni 1
razeni 2
razeni 2
Druhá nemilá věc se mi stala na dálnici, když jsem stál v koloně se zataženou ruční brzdou. Když jsem jí ze zatažené pozice dával dolů, tak se ozval zvuk, jak když se rozletí stočená pružina v hodinkách. Na první dobrou jsem nevěděl, co přesně se kde pokazilo, protože se mi rozsvítila chybová kontrolka indikující problém s brzdovým asistentem nebo kontrolou trakce.. Opatrně jsem se dokodrcal domů a tam po vypnutí a zapnutí motoru již tato kontrolka nesvítila. Přišlo mi ale, že ruční brzda jde zatáhnout strašně snadno a prakticky bez odporu (a na můj vkus až příliš snadno). Když jsem se díval pod krycí rámeček, tak jsem si všiml "vystřelené" pružiny, která se dala vytáhnout (viz foto). Může mi někdo znalý potvrdit/vyvrátit, že se jedná o odporovou pružinu ruční brzdy? Co jsem se díval na náhradní díly, tak mi přijde, že ty pružiny vypadají trochu jinak. Hlavně mají na obou stranách uchycovací oka. Navíc co jsem četl, tak se chod a tuhost řeší nějak přes štelování brzdového lanka?!
pruzina
pruzina
Jo a třetí věc, co se nedávno vyskytla, je "lupající" spojkový pedál. Ten se začal projevovat hlavně ve fázi, kdy už je spojka skoro ve výchozí poloze. Ale co jsem četl, tak je to věc, která se dá promazáním vratných pružin odstranit. Tak snad to pomůže.

Jinak budu rád za každou radu/navedení správným směrem, jak to případně pořešit. Na příští týden jsem již objednaný do servisu, ale pokud by se něco z toho dalo odstranit svépomocí i s pouze základními znalostmi a vybavením, tak budu rád. V opačném případě budu rád i za ujištění, že jsou to nějaké banální věci, které v servisu odstraní levou zadní a já jim tam nenechám celou měsíční výplatu.. :-)

Předem díky a ať se daří.

Sláva
Reklama
 

OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od OnMi »

1. Ano, za to nevraceni se do stredni polohy muze zlomena vratna pruzina pozice [24]:
https://opel.7zap.com/en/car/p10/h/7/2-1/
Cislo dilu 55597768: https://www.doopla.cz/vyhledavani.html?q=55597768

2. V pripade rucni brzdy muze byt pruzina nekde z paky. Ale ta je dodavana jen jako celek a dotycna pruzina neni nikde v rozkresu dilu:
https://opel.7zap.com/en/car/p10/j/0/35-2/

3. Ano, promazani vratnych pruzin by melo pomoci. Pripadne vymenit prichytku pruziny, ale to je prace pro sebevrahy:
https://opel.7zap.com/en/car/p10/c/7/1-1/
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Uživatelský avatar
J@ck
Příspěvky: 166
Registrován: 04 dub 2020, 12:54

Re: Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od J@ck »

Pružinu na rýchlostnej páke stačí vymeniť, tak ako napísal OnMi - nič zložitého.
Ta druhá pružina je z ručnej brzdy http://opelastraj.ru/snyatie-i-ustanovk ... rmoza.html (pokiaľ nevieš rusky, pre predstavu stačí popozerať obrázky).
K tomu problému so spojkovým pedálom: tu je video, kde sa nachádza a ako sa dostaneš k tomu otočnému čapu spojkového pedálu - https://www.youtube.com/watch?v=zJ0-t8BnUxI - nie je to až také ťažké a zložité ako sa zdá (ten "rusák" to zbytočne naťahuje a komplikuje), možno bude stačiť sa len trochu zohnúť a ten čap premazať sprejom (WD 40 alebo ešte lepšie keramickým mazivom v spreji - výborný prostriedok na všetky klzné mechanizmy, včetne zámkov). Rusáci ten čap menia za kovový a majú vystarané na "večňujú pamiať".
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
Sláva
Příspěvky: 5
Registrován: 30 srp 2021, 21:47

Re: Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od Sláva »

Děkuji moc OnMi i J@cku za věcné příspěvky. Jsem rád, že v prvním případě je to "jen" pružinka za pár korun. Děkuji i za odkaz na e-shop, hned jsem jim napsal dotaz. Náhodou byste nevěděli o nějakém návodu jak to vyměnit? Anebo stačí jen vytlačit ten kolík/čep, který vypadá jak mosazný a vyndat starou pružinku a novou tam vložit? Zkoušel jsem to i hledat na youtubu, ale neúspěšně. Co se týká té ruční brzdy, tak tam se asi předpokládám odporoučela ta zarážka, která drží pružinu na místě? Netušíte, jestli se dá také někde sehnat? Eventuálně pokud bych to nechal v tomto stavu, nehrozí nějaké zhoršení brzdných vlastností, anebo nějaké další škody na mechanismu ruční brzdy? K tomu vrzajícímu pedálu, zkusím se na to blíž kouknout a případně to stříknout, až se dostanu na chatu, kde na to budu mít prostor. Ještě jednou díky za pomoc. ;)
OnMi
Příspěvky: 461
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od OnMi »

U te rucni brzdy podle mne uletel ten predni navareny talirek, co drzi pruzinu na brzdovem tahle nebo se vyhaklo tahlo z vahy na konci. Pokud tomu tak skutecne je, tak podle mne rucni brzda VUBEC nefunguje. Pres tu pruzinu se totiz taha za tahlo, ktere ovlada brzdova lana. Takze zkus na rovine zastavit, vyradit, zatahnout rucni brzdu a pohnout s autem a hned budes vedet na cem jsi.

Pokud nebrzdi, tak demontovat stredovy panel mezi sedadly te nemine tak jako tak. Pak bude na vse dobre videt. Pripadne i na konzolu razeni.
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Sláva
Příspěvky: 5
Registrován: 30 srp 2021, 21:47

Re: Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od Sláva »

Ahoj, tak jsem to dnes vyzkoušel, jak jsi popisoval a ručka normálně funguje. Musí/dá se zarvat poměrně vysoko, ale tam normálně drží. Auto neroztlačím a stál jsem s ní i párkrát z mírného kopečka. Je tedy pravda, že při nasedání do auta pak vydává skřípavé/vrzavé zvuky, ale to dělala už i předtím, když jsem auto kupoval. Připisoval jsem to ale vyšší váze vozidla.

Jinak z e-shopu doopla jsem zatím ohledně pružinky nedostal žádnou odpověď. Asi budu muset začít hledat i někde jinde. Pro případ, že by to nedopadlo.
Sláva
Příspěvky: 5
Registrován: 30 srp 2021, 21:47

Re: Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od Sláva »

OnMi píše: 01 zář 2021, 10:48 1. Ano, za to nevraceni se do stredni polohy muze zlomena vratna pruzina pozice [24]:
https://opel.7zap.com/en/car/p10/h/7/2-1/
Cislo dilu 55597768: https://www.doopla.cz/vyhledavani.html?q=55597768

2. V pripade rucni brzdy muze byt pruzina nekde z paky. Ale ta je dodavana jen jako celek a dotycna pruzina neni nikde v rozkresu dilu:
https://opel.7zap.com/en/car/p10/j/0/35-2/

3. Ano, promazani vratnych pruzin by melo pomoci. Pripadne vymenit prichytku pruziny, ale to je prace pro sebevrahy:
https://opel.7zap.com/en/car/p10/c/7/1-1/
Dnes jsem byl vyzvedávat náhradní pružinku se sériovým číslem 55597768, která mi dorazila z auto Kelly (sériovým číslem i cenově seděla s tím, co měly i na webu doopla.cz, akorát mi z Kelly odepsali dřív, než z Doopla). Ale dorazila mi trochu jiná, než měla. Otázka je, kde nastala chyba?! Bylo OnMi to sériové číslo 100% správné? Anebo mi přišla třeba varianta do novějšího modelu? Resp. jsem jim měl pro jistotu napsat i VINko?

Potřeboval jsem toto:
136537.png
A místo toho mi dorazilo toto:
20210908_213142.jpg
Jinak jsem se dnes vrátil ze servisu. Výměna rozvodů, filtrů, oleje, seštelování ruční brzdy - už bere plus/minus tak jak má. Rozebírali mi i ten středový tunel a nepřišli na to, že by tam někde chyběla ta pružina z fotky nahoře. Ještě jsem mu schválně posílal i ten odkaz na ruské fórum, co mi poslal J@ck, kde jde vidět na 6. a posledním obrázku, kde by se měla nacházet. Zas by mi ale neměla fungovat ruční brzda, dle toho co psal OnMi, což se ale neděje. Tak uvidím, jestli ještě na něco dodatečně přijdou.. Jinak stav Astry je prý jinak výborný, tak snad bude ještě nějaký ten rok dobře sloužit.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 529
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Na webu doopla.cz m+li do včerejška dovolenou.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Sláva
Příspěvky: 5
Registrován: 30 srp 2021, 21:47

Re: Řadící páka se nevrací do neutrálu + vystřelená pružina

Příspěvek od Sláva »

Astra - R@SAG píše: 09 zář 2021, 06:51 Na webu doopla.cz m+li do včerejška dovolenou.
To jim také nijak nezazlívám.. :-) Psal jsem již 1.9. v noci a tehdy ještě dovolenou neměli. Čekal jsem jeden pracovní den, bez odpovědi, tak jsem další den napsal na chat na autoKelly, protože jsem na to spěchal, abych to mohl dát chlapům do servisu. ;-) Bohužel mi pak odepsala až ve chvíli, kdy už jsem to měl objednáno u Kelly.
Odpovědět

Zpět na „Astra J“