Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Založte si své téma a představte svůj Opel Astra J ostatním.

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 36
Registrován: ned 28. čer 2020 19:35:00

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od tomax » pát 28. kvě 2021 21:04:38

Na mem Jcku myslim bylo na vicku nadrze 2,4 jako ECO. Mrkni se, jestli tam mas nalepku s hodnotami doporuceneho tlaku.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 258
Registrován: čtv 02. dub 2020 13:26:25
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » pát 28. kvě 2021 21:42:23

Tam je ECO vsedě právě 2,5 při vysokých teplotách v létě se to pak vyšplhá až na 2,7.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

xzar
Příspěvky: 35
Registrován: stř 01. dub 2020 0:40:56

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od xzar » sob 29. kvě 2021 0:05:13

já mám teda combíka a ten má ECO 2.7 vepředu i vzadu

Uživatelský avatar
westler
Příspěvky: 233
Registrován: ned 08. dub 2018 10:46:22

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od westler » sob 29. kvě 2021 0:33:26

Typicky jsou předepsané 3 tlaky (platí zastudena, s tím že při jízdě se pneu ohřeje a tím mírně zvýší tlak se počítá) - pro nízké zatížení, pro maximální zatížení (tedy při naložení na hranici maximální technicky přípustné hmotnosti dle TP) a ECO, které typicky platí pro běžné (=nízké) zatížení. ECO znamená že se pneu mírně "přefouknou", tedy se zmenší styčná plocha pneu se silnicí a tím mírně klesne spotřeba, odtud název. Na druhou stranu to znamená že pneu jsou pocitově tvrdší a nedokážou dobře filtrovat některé typy nerovností a auto má tendenci drncat/poskakovat. Předepsané tlaky je ideální vyčíst z příručky k autu zde https://www.opel.cz/pro-majitele-vozu-opel/manualy.html dle motoru a rozměrů pneu. Ideální tlak lze potom taky poznat podle sjetí pneu - prostředek více = přehuštěné, kraje více = podhuštěné.

Jinak teda k otázce zda je 2.2 málo - moje auto má pohotovostní hmotnost cca 1430kg a jelikož jezdím obvykle sám/ve dvou, tak foukám 225/45/17 na 2.2-2.3 baru a je to akorát, předepsaných 2.4 je celkem dost a "ECO" 2.7 je extrém.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic

Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 36
Registrován: ned 28. čer 2020 19:35:00

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od tomax » sob 29. kvě 2021 8:19:49

Tak kecam, mea culpa. Mas pravdu, i u moji biturbo Astry J byla na 1,7 tuny predepsana ECO 2,7, ale daval jsem vsude 2,4. Jezdil jsem vetsinou sam a tohle mi nejvic vyhovovalo. Kdyz jsem jel do Nemecka/dalnice nebo nakladal plny auto lidi, v predu bezne 2,6 - 2,7 a vzdadu 2,8-2,9. Nova Astra K je mnohem lehci auto, tam asi 2,2 dava vetsi smysl. U meho byvaleho milacka byl motor A20DTR znacna naloz pro predni napravu.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 258
Registrován: čtv 02. dub 2020 13:26:25
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » sob 29. kvě 2021 16:51:00

Dnes ráno ve 12sr. nafoukaní všude na 2,44. Jel jsem 150km po dálnici a vstoupili to na 2,64 v předu a vzadu na 2,56. Tak jsem to upustil na 2,4 všude a po zahřátí to šlo na 2,56 a 2,52.

Jezdím převážně sám.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 611
Registrován: úte 28. říj 2008 14:15:08
Bydliště: Ústecko

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od milosh » sob 29. kvě 2021 20:24:20

Jsi byl v Nemecku?

Uživatelský avatar
UseThe4s
Příspěvky: 83
Registrován: pon 26. říj 2020 15:44:02
Bydliště: Praha

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od UseThe4s » sob 29. kvě 2021 20:38:31

milosh píše:
sob 29. kvě 2021 20:24:20
Jsi byl v Nemecku?
:lol:
Astra J GTC, 1.6 Turbo, Sport, 2012
Astra H Caravan, 1.7 CDTI, 2005
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 258
Registrován: čtv 02. dub 2020 13:26:25
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » ned 30. kvě 2021 16:04:29

:D :D :D
Myslel jsem že bodů A do bodu B ujetých 150km po Polské dálnici

Už na tachometru přibilo 500km na nových gumach.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 258
Registrován: čtv 02. dub 2020 13:26:25
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » čtv 09. zář 2021 13:52:10

Tak po delší době opět pár informací.

- Originál stěrače GM selhali, před 2 dny 1 stěrač začal při stírání najednou pískat, tak zvažuji co koupit. Přesně tento jev tu byl popisován a je to tak velké zklamání :( :( .

- Blíží se zima a Astra opět prošla velkou očistou karoserie, proběhlo ruční voskování, jak už jsem to tu na svém vláknu popisoval o pár stránek dozadu. Odstranil jsem polétavou rez, je ji na autě méně, když to člověk dělá pravidelně. Pak pořádně umyto, vysušeno, navoskováno a je to zase zrcadlo :D :D :D

- No a je to na palici, jak příjde čas výměny předních kotoučů a desek, nikde nejsou skladem, ale nakonec po velkém boji se povedlo a Astra dostane TEXTAR kotouče hladké + TEXTAR desky s technologii EPAD (méně špiní).

- No a opět nemilá věc, to co už mě trápilo na jaře, opět se ozval startér, tak že tentokrát jsem se naštval a poznámosti ho nechávám celý překontrolovat. Po nastartování zůstane lehce vyset, nevrátí se do své polohy, pouze za chladného ranního počasí, pokud je nad 20st, tak je to OK.

- Na DUNLOP 215/50 R 17 SP BLURESPONSE 95W XL najeto přes 6000km a pohoda, spotřeba, hlučnost, mokro, sucho je to pwcka :D :D :D
Přílohy
Textar 03.jpg
Textar 02.jpg
Textar 01.jpg
Astra_pozdim 2021.jpg
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Odpovědět

Zpět na „Astra J - Auta členů a recenze“