LPG přestavba

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

Hlavi
Příspěvky: 9
Registrován: 11 zář 2021, 17:51

LPG přestavba

Příspěvek od Hlavi »

Ahoj,

nechal si někdo předělat 1,4T na plyn? Osm měsíců po přestavbě a chladící tlakuje ven, takže těsnění pod hlavou zřejmě KO.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 529
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG přestavba

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Pokud se do motoru dostává chladící kapalina, tak to může být i vadnou vodní mumkou, která prochází přes rozvody a tam je těsnění a to propouští chladící kapalinu do oleje. Nením zda jsme ale pochopil to co popisuješ. Osobně za těch 10 let co Astra J se vyrábi, tak jsem nijde nečetl, že by odešlo u tohoto motoru právě těsnění pod hlavou.

Jaký rok výroby máš a kolik je na motoru najeto.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Hlavi
Příspěvky: 9
Registrován: 11 zář 2021, 17:51

Re: LPG přestavba

Příspěvek od Hlavi »

Začalo to nepravidelným chodem motoru po startu. Stačilo prošlápnout plyn nebo znovu nastartovat a bylo vše v pořádku. Asi mylně jsem se domníval, že bude vada v zapalování. Než jsem stihnul zkusit vyměnit svíčky, začala kapat chladící kapalina u termostatu. Nakonec během pár kilometrů vytlakovala komplet celá náplň ven přes nádobku a skončili jsme na odtahovce. Najeto přes 90, olej čistý. Podle chování mi přijde, že je prasklina mezi jedním válcem a chladícím okruhem.
milans
Příspěvky: 39
Registrován: 29 říj 2008, 17:45

Re: LPG přestavba

Příspěvek od milans »

Kvapalina často unikala u 1,4. Išlo o vadné súčiastky, plastové kolienka.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1772
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: LPG přestavba

Příspěvek od Colommbo »

Hlavi: Ahoj! Chladící kapalina je za běžného provozu (po zahřátí) pod (pře)tlakem stále, avšak pokud byla, jak píšeš, vytlačena ven přes expanzku, vypadá to skutečně na vadu těsnění pod hlavou (motor "tlakuje do vody".) Kdyby bývala byla možnost osahat hadice chladícího systému a byly na omak tvrdé jako šutr, bylo by to vpodstatě jasné. Jen mě ještě napadá vadné víčko expanzky popř. prasklina nádobky samotné - nebylo by to poprvé ani naposled a byly by to ty lepší možnosti... :?
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
peter.eu
Příspěvky: 270
Registrován: 12 kvě 2010, 15:59

Re: LPG přestavba

Příspěvek od peter.eu »

Ještě je možnost že ti to tlakuje do vody přes plynový reduktor, to se mi taky jednou stalo. Zavřít přívod plynu a odpustit tlak z hadic a zkusit projet na benzín. Taky byl z expanzní nádoby trošku cítit plyn.
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Hlavi
Příspěvky: 9
Registrován: 11 zář 2021, 17:51

Re: LPG přestavba

Příspěvek od Hlavi »

Auto stále stojí v servisu, nejsou technici. Proč jsou na nemocenské jsem se raději neptal :D

Kolik ta sranda může stát? U Clia jsem těsnění měnil sám, tady je místo řemene řetěz, takže nemám tušení, kolik hodin to může trvat.
Hlavi
Příspěvky: 9
Registrován: 11 zář 2021, 17:51

Re: LPG přestavba

Příspěvek od Hlavi »

Tak asi 40000, takhle se nám ta investice do přestavby nikdy nevrátí :D
Hlavi
Příspěvky: 9
Registrován: 11 zář 2021, 17:51

Re: LPG přestavba

Příspěvek od Hlavi »

Výměna těsnění pod hlavou nepomohla. Chladící jde zřejmě do válců, nová repasovaná hlava stojí 45. Evidentně se Astra přestavět na LPG nedá :( .

Co s tím? Střelit na díly a koupit si raději Sandero?
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 529
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG přestavba

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Pokud se strácí chladící kapalina, tak to může být i přes rozvody přímo do motoru. Už jsem jeden takový případ viděl. Snad to popíši dobře, tak jak mi to bylo vysvětleno. Vodní pumpa je namontována na motoru ze strany a dá se vyměnit kdykoliv, jenze její jedná část vede mezi rozvody (rozbodový ředěz. Aby se chladící kapalina nedostávala do motoru, tak je zde testení mezi řetězem motorem a vodní pumpou. Pokud to těsnění mezi motorem a řetězem netěsní, tak chladící kapalina prosakuje do oleje.

Osobně bych koupil celý notor z jiné Astry J, Zafiry C, Merivy B a vyměnil kus za kus. Cena opravy do 30 000Kč a starý motor nechal na dily, nebo ho rozprodal na dily. Případně prodat cele auto a koupit jiné, ale to bych bral jako poslední variantu.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Odpovědět

Zpět na „Astra J - Motory“