Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
vlada48
Příspěvky: 1
Registrován: 14 zář 2022, 13:20

Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček

Příspěvek od vlada48 » 14 zář 2022, 14:05

Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček, po resetu servisu se znova po každém startu rozsvítí a svítí cca 10minut a potom zhasne.
Olej se čerstvě vyměněný. Auto crossland 1,2 automat.
Nekde jsem četl že ta těchto motorech se rozpouští rozvodový řemen

Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1603
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček

Příspěvek od Colommbo » 14 zář 2022, 15:31

Ahoj! Svítící kontrolka "mazání oleje" je jaké barvy - oranžová nebo červená...? Pokud je oranžová, může haprovat snímač úrovně hladiny oleje (ve vaně motoru) a je-li červená, hlásí nízký tlak v okruhu mazání, tady může falírovat snímač tlaku oleje, samotné olejové čerpadlo nebo být přicpaný sací koš ve vaně a v takovém případě není radno startovat natožpak jezdit, hrozí zadření motoru. Prochází-li u tvého motoru rozvodový řemen olejovou lázní, netuším. Jaký je v motoru používán olej a v jakých intervalech je měněn...?
P.S. Která kontrolka cca 10 minut po startu zhasne - olej nebo autíčko s klíčem...?
W124 E320 Coupé 1994

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 355
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Neustále svítí mazání oleje a servisní klíček

Příspěvek od Astra - R@SAG » 14 zář 2022, 15:47

Tak pokud to bylo v autorizovaném servise, tak by právě měly překontrolovat stav rozvodového řemene, mají na to speciální měrku a tou zjistí, zda je řemen rozleptaný. Pokud ano, tak se musí vyměnit. Pokud se to neprovede, tak do motorového oleje se dostávají kousky rozleptaného řemene a ty ucpou (přicpou v olejové vaně síto) a dojde ke špatnému mazání celého motoru.

Doporučil bych provést diagnostiku motoru a podle toho by se dalo něco zjistit. Motor po nastartování jinak má běžný chod, nebo se chová jinak. Kolik má uvedený motor najeto KM a jak často se měnil motorový oléj. Případně jezdí se dlouhé / nebo krátké trasy.

Pokud totiž se jezdí krátké trasy, tak v motorovém oleji se nevypaří benzín a ten rozleptává právě rozvodový řemen. Případně pokud se motorový oléj mění ve vyšších nájezdech, je to taky špatně. Doporučuji měnit motorový oléj po 10 000km.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opelech.

Odpovědět

Zpět na „Crossland X“