Výmena a množstvo chlad. kvapaliny 1.6 T

Opel Astra K návody, opravy, rady, tipy.

Moderátoři: Astra - R@SAG, klm121, mattonecz, Moderátoři

Odpovědět
Pito24
Příspěvky: 38
Registrován: stř 07. zář 2016 6:42:40

Výmena a množstvo chlad. kvapaliny 1.6 T

Příspěvek od Pito24 » ned 13. zář 2020 9:22:28

Riešil už niekto výmenu chladiacej kvapaliny na 1.6T? Odkiaľ vypustiť, ako odvzdušniť a množstvo chladiacej?
Pokiaľ viem životnosť Dex-cool je 5 rokov ale výmena skôr ničomu neublíži.
Astra J ST 2013, cosmo 121KW
Astra k ST, innovation 1.6T, MY17,5

Reklama
 

Pito24
Příspěvky: 38
Registrován: stř 07. zář 2016 6:42:40

Re: Výmena a množstvo chlad. kvapaliny 1.6 T

Příspěvek od Pito24 » úte 08. čer 2021 6:19:47

Takže, ventil na vypustenie je rovnako ako u J na pravej strane chladiča dole. Treba dať dole plastový kryt za lízatkom, nasadiť hadičku a vypustiť. Neodpájal som žiadne iné hadice ani nič podobné čiže vytieklo asi cca 4 litre chladiacej. Doplniť nádobku doplna naštartovať a po nejakej 20km dlhšej jazde ešte nejaké 2-3 deci doliať po rysku. Objem by mal byť 6,3l ale nemám to potvrdené presne.
Astra J ST 2013, cosmo 121KW
Astra k ST, innovation 1.6T, MY17,5

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1462
Registrován: stř 01. úno 2012 10:35:43
Bydliště: úrodné Polabí

Re: Výmena a množstvo chlad. kvapaliny 1.6 T

Příspěvek od Colommbo » úte 08. čer 2021 7:51:33

Pito24 píše:
úte 08. čer 2021 6:19:47
...vytieklo asi cca 4 litre chladiacej...Objem by mal byť 6,3l...
Nemalá část chladící kapaliny vždy zůstane v okruhu/v motoru. Vlastní zkušenost s V6 Omčou - při popisovaném způsobu vypuštění vytekly odhadem taky čtyři litry, zatímco po demontáži vodní pumpy (při výměně rozvodů) vyteklo přes sedm litrů (celkový objem asi osm.)
W124 E320 Coupé 1994

Uživatelský avatar
J@ck
Příspěvky: 127
Registrován: sob 04. dub 2020 12:54:14

Re: Výmena a množstvo chlad. kvapaliny 1.6 T

Příspěvek od J@ck » úte 08. čer 2021 13:05:45

Neviem ako u Astry K, ale u Astry J okrem toho vypúšťacieho ventilu je na pravej strane hore odvzdušňovacia skrutka - stačí ju vytočiť, postupne nalievať chladiacu zmes do vyrovnávacej nádržky a keď začne z odvzdušňovacej skrutky vytekať chladiaca zmes, tak by chladiaci okruh mal byť naplnený a aj odvzdušnený. Potom už len naštartovať, prejsť pár km, aby sa motor ohrial na pracovnú teplotu (a otvoril sa termostat) a po vypnutí a trochu ochladnutí motoru prípadne doliať chl. zmes po rysku max na vyrovnávacej nádržke.
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback

Odpovědět

Zpět na „Astra K - Jak na to“