Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

cichar
Příspěvky: 1
Registrován: 03 říj 2023, 19:00

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od cichar »

Zdravím, dneska mě zastihl stejný problém. Ještě než to začnu nějak víc řešit, mám dotaz. Shodou okolností sem včera byl v autorizovaném servisu, kde mi aktualizovali software. Nemůže to mít nějakou spojitost? Doteď s tím nikdy žádný problém nebyl. Dneska přijdu k autu a nic, dveře se otevřely cca na 20cm a hned se zase zavřeli, pořádně se ani nezamknuly dokud sem je manuálně nedotlačil.
Reklama
 

palah
Příspěvky: 266
Registrován: 29 bře 2016, 12:13

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří

Příspěvek od palah »

Ahoj, tak hlavne treba zistit kde je presne problém, či je to problém v niektorom tlmiči kufrových dveri. Lebo ľavý je aj s elektrinikou a pravý je bez. Cena ľavého je nejakých 600€, pravý neviem kolko stojí ale asi bude podstne lacnejši, mne vtedy odišiel ľavý. Môj pripeb je o pár riadkou vyššie...
Opel astra K ST inovation 1,4 150k, čierna metalíza, sada inovace(led matrix a navigácia…) , zimná sada 2, funkčná sada pre zadné sedadlá, fleetova zľava 16,38%(3909€)…
Themato
Příspěvky: 3
Registrován: 29 dub 2024, 21:35
Bydliště: PE -Slovakia

Re: Nefunkční elektrické otevírání 5-tých dveří - návod na opravu

Příspěvek od Themato »

jan74 píše: 09 zář 2022, 21:46 1.) Odstráňte kryt kufra (1), vyberte podlahu kufra (2) a posuňte ľavé sedadlo (3) dopredu.

2.) Teraz stiahnite kryt (4) krytu. Konzoly (označené zelenou bodkou) sú pevné, ale dajú sa ľahko uvoľniť bez zlomenia. Nebojte sa preto malého násilia.1.jpg
3.) Bočný kryt môžete získať pomocou Torxu veľkosti T45 (pre 1 a 2, skrytého pod dvoma malými plastovými krytmi, ľahko sa nasadzuje), ako aj 6 mm zásuvky (pre 3 a 4) . Tu zobrazený obal 5 pre mňa neexistoval, takže netuším.

Najlepšie je začať vľavo dole, kde sa má kryt stiahnuť, a tak uvoľniť prvú konzolu (opäť sú to tie isté zelené stabilné časti). Bočný kryt A je zasunutý pod kryt B. Preto predtým odstráňte skrutky 3 a 4.

Teraz, kúsok po kúsku, zložte bočný kryt. Pozor, vedľa svetla som mal zapaľovač cigariet, ale dal sa ľahko odpojiť. Svetlo je možné ľahko vybrať a zatlačiť cez otvor v kryte.2.jpg 3.jpg

4.) Ďalej je časť B, taktiež začnite znova vpredu (veko kufra) a sťahujte ho kúsok po kúsku. Potiahli sme to len kúsok, aby sme sa dostali na posledný panel (C). To je opäť prepojené s telom niekoľkými sponami (tiež opäť zelenými), nie som si istý, či boli 2 alebo 3. Na červenej 1 už vidíte dve zátky pre automatické dvere batožinového priestoru. Ako vidíte, ako na obrázku, časť C sme odsunuli iba o kúsok ďalej, aby sme sa dostali ku konektoru a odpojili ho.
5.) Teraz odpojte dve zástrčky a veľmi opatrne otvorte poťah stropu (D) trochu nabok. Za ním je tiež svorka (2), ktorá upevňuje kábel k telu. Aj to sa u mňa dalo pomerne dobre strhnúť odvážnym potiahnutím za kábel.

Ak ste to zvládli, môžete kábel pomerne ľahko vytiahnuť vyššie cez kufor. Gumový kryt na tele je veľmi ľahko odstrániteľný.
6.) Teraz je potrebné odstrániť tlmiče. Za týmto účelom uvoľnite kovové spony malým plochým skrutkovačom. Pozor, tieto môžu odskočiť, preto dajte okolo nich handru alebo niečo podobné.

Najneskôr teraz, keď uvoľníte prvú svorku, by ste mali mať niekoho, kto by za vás podržal veko kufra.

Keď máte prvú svorku vypnutú, krátke a silné trhnutie, potom je guľová hlava mimo tŕň.

Uvoľnite držiak nižšie a môžete odstrániť „prémiový produkt OPEL“.

7.) Ako vidíte u mňa, žltý kábel je už odtrhnutý a izolácia je na modrom kábli (1) ukončená. Teraz aspoň začnete premýšľať, či by zástrčka na motore nemala zmysel. Bohužiaľ som nenašiel spôsob, ako vytiahnuť káble z motora.

Omotal som teda elektrickú pásku okolo modrého drôtu (2). Potom bol žltý kábel zaplátaný odrezaným spájkovacím / zmršťovacím konektorom (3). Teraz som okolo káblov (4) omotal malú izolačnú pásku, aby sa pri zatváraní dverí batožinového priestoru odoberalo napätie z jednotlivých káblov.
V neposlednom rade som izolačnú pásku natrel silikónom, aby v gumovej priechodke dobre kĺzala.

8. Potom stačí vyskúšať nainštalovanú a zapojenú klapku. Spočiatku nič nefungovalo. Až keď bolo auto zamknuté, veko kufra sa zatvorilo manuálne a potom sa spínač na otvorenie dverí batožinového priestoru vrátil, mohli sme obdivovať našu prácu.

Veko kufra sa otvára a zatvára opäť ako predtým. Nožný senzor zrazu opäť fungoval.
Kamarat, absolutne perfektny prispevok!!! Isiel som bod po bode a presne vsetko ako si napisal. Velmi pekne dakujem! Viac takychto ludi ako ty!
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Interiér a exteriér“