Vyjmuti autobaterie

Informace ohledně aktualizace navigace, multimedií a elektroniky

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 212
Registrován: 21 dub 2018, 06:36
Bydliště: Bratislava

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od Sandal »

Sunman píše: aby vedel vytušiť, že chceš prejsť s už skoro vybitou baterkou len 5km a štartovať, potom znova 5km k inému obchodu atď a potom je už všetko out..
Ak už je baterka s minimálnou kapacitou a vypnem motor, soft môže dať hlášku ... "slabá batéria, doporučujem nabiť, riziko nenaštartovania v najbližšom čase". V tom momente, v ten deň ešte naštartuješ, zajtra už nemusíš .... hlavne v zime.
Je to veľké scifi?
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1329
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od Sunman »

Je.
A/ čo by robili odťahovky
B/ výrobca by ukázal podobne ako u "neexistujúceho" DPF že v aute je ďalší duch - nenabitá baterka - ktorý môže na teba kedykoľvek vyletieť a to marketingoví pracovníci automobiliek striktne odmietajú. Autá sú podľa marketingových oddelení bezchybné, všetko funguje perfektne, nemajú takmer žiadnu spotrebu paliva ani nevydávajú hluk a spaliny.

Inak alarm, že máš slabú baterku mnohé autá majú v prípade, že si ju vybíjaš napr. zapnutým autrádiom. Keď však prejdeš 1500km v kuse mala by sa dobiť a alarm zmiznúť on tam napriek tomu je keď to rádio zase zapneš na dlhšie ako 10 minút.
Sunman
Příspěvky: 1329
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od Sunman »

velmi pekný článok a test lacnej autobatérie Svět motoru č.45
Uživatelský avatar
Ghofig
Příspěvky: 104
Registrován: 24 bře 2017, 20:24
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od Ghofig »

Ahoj pánové.
Tak mám za sebou taky zážitek s baterií.
2,5 hodinová cesta na letiště, kdy se zaručeně dostatečně dobila pak 11 dnů stání a už jsem nenastartoval a po 20ti hodinách v letadle jsem musel řešit nefunkční auto a asistenčku. Zážitek, co přesně chcete.

Podle servisu nikde žádný problém, vše proměřili, baterku dobili a nic nenašli.

Máte někdo radu na co se zaměřit nebo čím to může být a jak tomu příště předejít?
Přijde mi totální úlet, aby se u 1,5 roku starého auta něco takového dělo.

(při parkování před odletem jsem vytahal i všechny nabíječky, kameru a v autě nic živého nezůstalo)
Astra K 1,4T 92kW, Innovation
Dodge Challenger R/T V8 5,7 HEMI, 280kW
Uživatelský avatar
nulda
Příspěvky: 72
Registrován: 30 srp 2018, 08:41

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od nulda »

No mě při přebírání auta říkali, že nemám zatahovat el. ruční brzdu pokud auto nechám dlouho stát (např na dovolené). Že hrozí vybití baterie.
Opel Astra ST 1.4 92KW Innovation
Uživatelský avatar
Colbricon
Příspěvky: 80
Registrován: 03 úno 2011, 12:31
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od Colbricon »

Chlapi - myslím že celkem elegantní řešení je vozit ssebou kabely. Většinou se dá na někoho narychlo mávnout a ten poskytne šťávu. Po vlastní zkušenosti jsem již poučen..
Sepp

Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html

Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Uživatelský avatar
Ghofig
Příspěvky: 104
Registrován: 24 bře 2017, 20:24
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od Ghofig »

Kabely vozím už sppustu let, ale bylo to v opravdu blbý čas a nikde ani noha. Zkoušeli jsme i taxikáře a poslal nás někam...
Astra K 1,4T 92kW, Innovation
Dodge Challenger R/T V8 5,7 HEMI, 280kW
mahlpo
Příspěvky: 46
Registrován: 18 úno 2013, 18:34

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od mahlpo »

Ahoj,
Ted rano manzelka jela na nakup a napeti v zasuvce pod 12V. Po nastartovani ukazoval merak v zasuvce 15V. Mam 1.4 bez start stop s klasickou baterii. Dal jsem auto na modelarskou nabijecku.. napeti tak nejak divne skakalo. 12,8V, pak 13 a pak zase zpet k 12,6. Ted po 25 minutach ukazuje nabijecka napeti 14,7V a ze do baterie dala nejakych 300mAh.
Takze bud pri nabijeni neodpojene baterie je nejakym zpusobem ovlivneno nabijeni,treba palubnima systemama anebo je baterka v perdeli velebnosti...
IMG-20200208-WA0000.jpg
OnMi píše: 30 říj 2018, 23:23 Ahoj,

o vikendu jsem daval na A-K zimni kola a když uz jsem mel venku rezervu tak jsem se podival i do kastliku baterky. Taky mne velmi prekvapilo jak je baterie mala s ohledem na velikost kastliku. V naší A-K 1.4T je Varta 50Ah - 360A (SAE):
Obrázek

Na kabelu záporného polu je videt Halluv snimac, merici proud tekouci do/z baterie:
Obrázek

Je tedy zrejme, ze A-K pouziva inteligentni dobijeni. Když jsem to jeden cas pozoroval, tak A-K nepouziva tak drasticky energy management jako napr. Superb s rekuperaci brzdne energie. A-K téměř neustale dobiji 13.8-14.2V coz mi prijde OK. Napr. Superb je schopen pod plynem nedobijet vůbec (12,5-12,7V) a při brzdeni pusti regulace dobijeni klidne přes 15V.

Tim chci jen rici, ze A-K podle mne nepotrebuje drahou AGM baterii (která je v Superb). Zda si vystaci jen s uplne obycenou zaplavenou baterii nebo bude potrebovat EFB zalezi na tom, zda ma auto Start-Stop nebo ne. Nase A-K SS nastesti nemá takze je to asi obycejna zaplavena baterie. Pokud je start stop, asi bude potřeba EFB (nebo AGM??).

Co se tyce alternatoru, tam bych problém nevidel. Co jsem nasel, tak A-K 1.4T (B14XFL/B14XFT) pouziva alternator 130A. To je jiste vice nez dost pro jakkoliv velikou baterii co se vleze do kastliku. Na schématech alternatoru je však videt, ze se pouziva PWM rizeni tj. dobijeni není nastaveno na kontantni naperi jako drive, ale dobijeni ridi energy management auta. Otázkou je, zda není nutne typ baterie zadat do jednotky rizeni nabijeni (jako napr. u VW/Skoda - see https://www.youtube.com/watch?v=IJAScg6JrYI). Ta podle toho pak vyhodnocuje množství spotrebovane energie a ridi nabijeni/vybijeni tak, aby se používala spravna nabijeci charakteristika a udržovala baterii v urcite urovni nabiti.

Zaver?
Je zde tedy ještě dost otázek, bez presnych odpovedi. Obecne však lze rici, ze pokud dobijeni při soucasnem stylu pouzivani auta baterii nestiha dobijet, baterie s vetsi kapacitou jiste problém zcela neodstrani, ale jen prodlouzi dobu, nez dojde k takovému poklesu napeti, ze auto zablokuje start.

Před finalnim rozhodnutim, bych se však zcela jiste zameril na tri věci:
1. Zda v aute není zarizeni, které odebira proud stále (kamera, GPS tracker a pod). a tak zhorsuje celou situaci
2. Koupil si voltmetr do zásuvky zapalovace a sledoval zda je napeti v palubni siti za jizdy >13.8V a při stani a před jizdou >12.5V.
3. Pokud je v aute Start-Stop, zda je aktivne vyuzivan.

Pokud jsou odpovedi NE-ANO-NE, asi bych zkusil novou baterii s kapacitou kole 77Ah.

Typ:
Pokud je v aute start-stop -> EFB/AGM
Není v aute start-stop -> zatopena/EFB

OnMi
mahlpo
Příspěvky: 46
Registrován: 18 úno 2013, 18:34

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od mahlpo »

Tak cca po 8 mi hodinach nabijeni bylo nabijeci napeti nabijeckou udrzovano na 14,7V. Proud jsem nastavil na max 2,3A. Po 2 hodinach se automaticky snizil na 1,5A. To postupne klesa,jak krivka nabiti stoupa. Ke konci nabijeni porad teklo cca 300mA. Ta tech 8h se do baterie dostalo 5,2Ampery. Jen jak jsem klicem odemknul auto,tak na nabijecce bylo videt jak napeti se snizilo na 12,6V.
Odpojil jsem nabijecku a jdu otocit klicem. A hle,v zasuvce napeti ukazalo 12,1V.
Po nastartovani bylo palubni napeti 14,4V.
To vypada na zasah inteligentniho nejen nabijeni,ale i vybijeni.
Otazka je, zda to je jako u VW,kdy na zaporny kabel je pripojena sonda hlidani napeti pro inteligentni dobijeni. Pokud rozpojim konektor tedy ten Halluv snimac, odpojim inteligentni dobijeni a nebude se elektronika chovat divne?
Nebo dalsi vysvetleni, baterie je po 1,5 roce k.o?
Uživatelský avatar
Mike
Příspěvky: 337
Registrován: 29 pro 2016, 14:36
Bydliště: Praha

Re: Vyjmuti autobaterie

Příspěvek od Mike »

Asi si přečti jak funguje olověná baterie. Jaké je nominální napětí a jaké nabíjecí. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Olov%C4 ... l%C3%A1tor

To že má baterie 12V a po nastartování je v palubní sítí 14V je naprosto normální.

Chci se zeptat jestli někdo už náhradu kupoval a jakou. Přijde mi ta v astře jako atyp a nevím jakou vybrat aby pasovalo uchycení a taky tam šlo zasunout to odvětrávání článků.

Mám úplně stejné potíže. S autem moc nejezdím a jakmile začne mrznout baterie už není schopna akce. Startovací kabely jsem použíl už několikrát.
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Autorádia + navigace + elektronika“