Ja by som to "inteligentné" nabíjanie až tak nevyvyšoval.
Nie je to zase len reklamný trik na predaj nových "inteligentných" nabíjačiek?
Či je akumulátor nabíjaný napätím 14,5V alebo 14,7V, však to je všetko v tolerancii možností použitého hardweru.
Videl som už na svojom aute aj 15,1V, potom to postupne kleslo na 15V a potom na 14,9V. (Systém Stop/Štart).
Porovnal som cenu AGM a "štandardného" akumulátora toho istého výrobcu a približne tých istých parametrov, cena je len o 30% vyššia.
https://autobaterie.heureka.sk/srovnani ... mclipboard
AGM akumulátor má nižší vnútorný odpor, naozaj ako keby mu premrznutie nerobilo žiadny problém, motor naskočí okamžite, ako v lete.
Nemyslím si, že by AGM akumulátor normálne nefungoval v aute s "neinteligentným" nabíjaním.
Je celkom možné, že zvýšená investícia do AGM akumulátora sa vie vrátiť na životnosti, spoľahlivosti, rýchlejšom štarte, čiže šetrí štartér, katalizátor,...