Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Vše o garančkách, servisech, cenách servisů a hodnocení servisů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
zdendo
Příspěvky: 8
Registrován: 30 led 2012, 11:48

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od zdendo »

idem v piatok na servis tych AFL tak nech aspon to funguje ...
mal som tam minule ze som si vedel sam prestavit ci chcem svetlomety na europske alebo anglicke cesty, to mi zmizlo, ale teraz mam automaticke vyhrievanie zadneho skla ... co netusim na co je :) ale je to tam :))
diky este raz a pekny vecer !

zz
Reklama
 

jgoldman
Moderátor
Příspěvky: 295
Registrován: 03 led 2011, 00:26

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od jgoldman »

RE: Když tato funkce funguje tak po nastartování nemusíš mačkat rozmrazování zadního okna. V MENU mi kdysi fungovalo i automatické odvlhčování interieru. V deštivém počasí nebo ve vlhku ti voda z koberečků ráno zkondenzuje na sklech a tato funkce tento problém vyřeší. Oboje moc příjemná věc když to funguje.
zdendo
Příspěvky: 8
Registrován: 30 led 2012, 11:48

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od zdendo »

jj ked to funguje tak to je super :)

dnes mi volali ze ako som bol spokojny so zakaznickym centrom, no strach a hroza ... ale ked sa pytali tak to maju, do buducna snad bude zakaznicke centrum naozaj riesit problemy zakaznikov a nie len si tam sumky vaaalat :))

dikes ete raz za vsetky info :)
jgoldman
Moderátor
Příspěvky: 295
Registrován: 03 led 2011, 00:26

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od jgoldman »

Mě už raději nevolají protože bych je poslal do pr.... . :roll:
miki11
Příspěvky: 174
Registrován: 28 úno 2009, 16:43

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od miki11 »

:lol: :lol: :lol: :lol:
jgoldman
Moderátor
Příspěvky: 295
Registrován: 03 led 2011, 00:26

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od jgoldman »

Ahojky pánové,
po zbavení mojí Insignie Vám přiblížím rozdíl mezi Opláckou technologií a mojí zkušeností se světlama s Peugeotem 508 GT. V Insignii jsem se od první noční jízdy trápil s neustálým problikáváním protijedoucích aut kvůli špatně nastaveným světlům z výroby. Pak jsem se na německých diskuzích dozvěděl že skoro všechny Insignie mají nějaký problém se světly. Buď to byla světla nastavena na Anglický provoz nebo byla nastavena výš než měla a tudíž oslňovala. Když mi několikrát v servisu tvrdili že je vše OK tak jsem normálně zajel na technickou a tam opravdu změřili že jsou výš než mají být. V servisu mi nakonec bylo řečeno, že tam mají nějakou zastaralou mašinu a že do toho nebudou investovat ( AUTO-STAIGER ). Po mém trápení jsem nakonec nechal systém automatických dálkových světel SW vypnout a měl jsem klid. Byla mi pro jistotu předtím měněna ještě kamera, ale jako v jiných ostatních případech vše zůstalo při starém. Teď abych taky srovnával - Insignia má hlavní světlomety ostřejší a systém osvícení zatáčky do boku je propracovanější. Stejný systém používá AUDI. V mém Peugeotu je dopředu v noci vidět asi tak o 10% méně a systém přisvicování do zatáčky je podobný jako v Superbu. Veliké plus má v Peugeotu tlačítko kterým si režim světel přepnete manuálně a vše vidíte na displeji u budíků (jaký režim světel je zapnut). Přední kamera je perfektně citlivá a protijedoucí auta dlouho neoslňuje jako v Oplu. Docela jsem koukal že bere i auta které jsou například v zatáčce což má Insignia neuměla.
Pánové, mé komentáře berte jako mé zkušenosti a né jako nějaké bludy. Chodí jsem čmuchat pánové z Auto-Staiger a z Importu tak si dávejte pozor co tu budete psát. Hlavně se nejmenujte svýma jménama. Ono se totiž v česku nic nesmí kritizovat. Když například si koupíte za poctivě vydělané peníze Opla a on se Vám sere jako v mém případě tak si hlavně nestěžujte nebo nepopisujte zde své poznatky. (ironie !) Dnes jsem se dozvěděl že když do Auto-Staiger přijde zákazník a zmíní se o mém problematickém autě, tak mu říkají, že problém byl ve mně ! Pánové od Oplu můžou být rádi, že jsem vzdal úsilí s naším právníkem a neroznesl je na kopytech, jak u soudu tak v médiích. Zřejmě si neuvědomují že na svém vozidle jsem měl první závady v den předání a ty mi byly odtraněny skoro po dvou letech provozu ! Nebudu raději počítat návštěvy Auto-Staiger a například servisem bouchlé levé dveře a zadní+přední nárazník ke kterému mi šéf servisu řekl že jsem si to taky mohl udělat sám. To bylo po 4 týdnech auto v servisu na odstranění závad + zapomněli udělat mimochodem roční servis ! Zřejmě jsem si taky udělal nefunkční přídavné topení, porouchané parksensory, 2x vadný silentblok na řízení, po přehrání SW divně řadící automat, automatiku světel, kmitání volantu a neustále se rozhazující geometrie, propadlé střešní okno, neustále se zatmavující zrcátka i ve dne bez jakéhokoliv oslnění, dva roky nemožnost aktualizace zastaralých map, neustálé poruchy na podvozku FlexRide, neustálé problémy s připojením telefonu, špatně fungující dešťové čidlo, rány od řízení a odskakující tlumiče a mé oblíbené sjíždějící se pneumatiky které mimochodem v Německu měnili na záruku (špatná série), dále sjeté kotouče které mi nakonec import schválil . Ano vina je vždy na zákazníkovi ! Například technik importu nechtěl schválit výměnu střešního okna kvůli polepu střechy černou fólií která mimochodem má několik mikronů. Ptal jsem se na to u konkurence MB a tam se smáli že to nemůže mít vliv. Taky jsem zjistil že jsem u nich pirát silnic a to vzniklo tak, že jsem kdysi technikovi ukazoval jak kmitá volant a jak se divně chová podvozek. Mladý technik od Auto-Staiger který sedí na zadku a najezdil toho sotva desetinu co já teď o mě vykládá že jsem pirát ! ,,Pche" :oops: Zrovna já, který poslední roky jezdí na pohodu, je opravdu jednoduché někoho odsoudit a dát mu cejch piráta. Najel jsem v životě hodně ale hodně přes milion kilometrů bez vážnější velké nehody a nevzpomínám si že bych řešil nějaký šťouchanec mojí vinou. Insignia a celý Opel servis a zastoupení pro mne jsou zklamáním a pohrdám nima. České zastoupení Oplu si hraje jako na oko na světovou společnost ale problémy se přehazují vždy z Importu na servis a ten jelikož se problému se zbavit tak vše hází na zákazníka. Bohužel je to tak dnes skoro všude. V mém oboru se toto trestá nedůvěrou a strátou veškerých zakázek které mne živí. Opravdu se těším na dobu kdy to i čeští zákazníci pochopí že nejsme stádo dobytka a že se taky můžeme bránit a neakceptovat chování českých firem jako je například Opel a VW. Nyní vlastním Peugeot 508 SW GT a doporučuji každému přehodnotit názor na nynější frantíky :roll: Za stejné peníze můžete mít úplně jinou kvalitu.
zdendo
Příspěvky: 8
Registrován: 30 led 2012, 11:48

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od zdendo »

popravde ? budem pokracovat s temou AFL a Insignia, alebo PAT a MAT sa hraju ...
po par prispevkoch vyssie, vypaleni noveho SW, nastavenia svetiel, neviem coho vsetkeho, stale svetla nesvietili, proste na corse C z 2003 mi svietia dalej a krajsie ako na super extra modernych AFL ... po oznameni problemu ze to nesvieti som vyzeral jak idiot, co nema co robit, len ich otravovat a otravovat ... ale bola akcia OPEL 24 hodin, tak kde vyskusat ci som ja debil ale dvojica PaM ... nemusite mat velku predstavivost a pridete na to, ze PaM (v mojom pripade MaH) si stale hovorili a hovoria svoju rozpravku o AFL a ze ja som cvok a vazne nemam co ine robit jak studovat co kde a ako funguje ...
ohladom tej "starej masiny" je to tak, proste masina (volajme ten stroj co kontroluje vysku svetiel, zvacsa zeleny) vie urcit vysku svetiel na vsetkych krasnych svetlach co sa nehybu, mozno este zvladne adaptine halogeny na corse D ale to je tak vsetko ... ako moze clovek (dokonca vrchny technik s titulom ING (asi za ucast niekde na netechnickej skole, neberte ma prosim uplne vazne, mili kolegovia co mate ine ako technicke vzdelanie a ste ING, osobne nic proti vam nemam, ale technik by mal mat to technicke vzdelanie ci nie ??? )... no ale spat k tej masine .. ta nastavi "nejaku hodnotu" a ta tam proste je, akonahle dojde k prenastaveniu rezimu AFL (ci uz vidiek, dialnica alebo hocico tak bud A to nesvieti, B svieti az moc)... ale ved co, na masine to ukazuje dobre tak hlavne ze to tak je ...
ako bonus doplnim perlicku ked mi vrchny sef technik po mojej prosbe nech to teda nastavia tak ako to doslo z fabriky povie ze to uz nikto netusi ako to doslo ... to akoze ma dostalo a povedal som si ze PaM vazne vie o com rozprava a po pol roku riesenie svetiel je cas ist niekam inde, rozmyslam kam, rozmyslam co, mozno kupim "novu masinu na AFL" a budem vam nastavovat svetla ja :))

A inak aby ste vedeli kde bol problem co pani technici po pol roku stale nevyriesili ... ked sme dostali nove auto tak vecer na nas blikali ze moc svietime (zacala sa story o adapt dialkovych, a bla bla bla, nakoniec tam nie su lebo Opel eye) a pri tejto nejakej zmene dali svetla nizsie, potom jasne ze nesvietili a co si clovek mysli ze kde bude problem, no ze to SW nejako pokazilo a nefunguju rezimy... a ono, clovek musi mysliet na svetko a povedat im ze pani, ved vtedy ste to dali asi moc nizko, no ale ani po "nastaveni" to nie je ono ... teraz to mam podla nich "vyssie ako hovori norma" tak ked budem vecer jazdit kuknem tu normu ze co ta teda na to hovori, ale pri parkovani v garazi je vidiet malu zmenu :)

Prajem vela zdaru a hlavne pevne nervy (a nie len s AFL) ... Oplu ostavam verny, uvidime dokedy ...
Sunman
Příspěvky: 1333
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od Sunman »

prvá otázka k AFL je, že čo je to norma?
platí len vyhláška a tá presne definuje minimálnu vzdialenosť na ktorú musia stretávacie svetlomety dosvietiť (niekedy to bolo 40m teraz netuším, už som túto časť vyhlášky nečítal odvtedy čo si človek sám na aute vlastne nemôže nič urobiť)) a tiež presne definuje maximálnu vzdialenosť osvetlenej plochy na ľavej strane vozovky (niekedy to bolo 115m !!!). Na pravej strane tým pádom neobmedzene!
Keďže sa hovorí, že máš ísť len takou rýchlosťou koľko metrov pred seba vidíš, tak na 80km/h na obyčajnej ceste by mali svietiť 80m. To ti budú mnohí blikať (skús si to sám v noci odkrokovať a postaviť na tmavú cestu niečo do akej vzdialenosti to uvidíš) lebo sa im bude zdať že ich oslňuješ. Na druhej strana to bude absolutne v poriadku z hľadiska predpisov.

plný súhlas s JG že OpelCS sú darmožráči ktorí všetko hádžu na servisy miesto toho aby im pomohli. Myslím, že by stačilo si platiť jednu linku s odkazovačom "Dovolali ste sa do OpelCS, prosím obráťte sa na našich predajcov". Ušetrila by sa hromada peňazí na riešenie reklamácií.

Inak so svetlami som nemal nikdy problém ani na prvej ani druhej ani nikto z kolegov. Navyše som mal aj menený svetlomet a nastavenie je OK. V porovnení s Vectrou C, ktorá bola vždy pre mňa ako auto s veľmi dobrými svetlami (na rozdiel od VW ktoré konkurovali maximálne svätojánským muškám) je Insignia ešte o dva rády od Vectry vyššie.
Tlmenie automaticky predsa nie je potrebné používať a nemusí sa nikde v software vypínať. Jednoducho ho netreba aktivovať páčkou. To že tlmí neskoro je pravda a za tento vynález ktorý je nebezpečný z princípu svojej funkcie - nemôže vidieť auto za kopcom - by som to zakázal úplne.
Šnek
Příspěvky: 5
Registrován: 02 pro 2009, 12:05

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od Šnek »

Já si zatím na světla u Insígnie nemůžu stěžovat, jen se mi bohužel někdy rozsvítí žlutá kontrolka navštivte servis se světly AFL. Protože se mi to stává jen občas, tak jsem to neešil, ale stejně by mě zajímalo v čem může být problém.
Eisy
Příspěvky: 483
Registrován: 20 srp 2012, 20:11

Re: Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy

Příspěvek od Eisy »

Konecne po par mesiacoch som si nasiel 2 minuty casu a pozrel sa pod kapotu na tie svetla ako sa nastavuju. Komu svietia vysoko alebo si to myslia staci ich trocha znizit ako u vsetkych autach otocenim stelovacieho srobu. Som myslel ze tu take nic nebude.
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Garanční prohlídky + svolávací akce + servis + servisy“