Řekl bych, že je to volba kdy se mění celý filtr DPF za nový, proto aby ŘJ nastavila odpovídající hodnoty.
Jinak si myslím že Tvůj problém bude asi jinde než v samotném filtru. Podobnou věc jsem řešil nedávno s kamarádem. Nechal si celý filtr odborně vyčistit a vypadá to že tlaky má stále vysoké - po vyčištění byly velmi nízké na volnoběh mezi 0 až mínus 1. Ted má saturaci cca 40% a tlaky v tahu 25 Kpa, přičemž kritická hodnota při které auto skočí do nouzáku je okolo 36 Kpa. (musí být delší čas, ne pouze krátkodobě).
U Tebe bude ten problém, že Ti auto moc kouří což vede k vysokému zatížení DPF sazemi, a filtr se ucpe dřív než ŘJ dá povel k regeneraci. Model výpočtu saturace filtru je neznámý, ale co vím tak do něj nejsou zapojeny tlaky ve filtru, to je pouze servisní údaj. Počítají se ujeté km, počet startů, režim jízdy (na dálnici % saturace naskakují pomaleji), asi i teplota.....
Musíš teď zjistit, proč Ti auto nadměrně kouří, už se to tu už rozebíralo, nejvíc by Ti k tomu řekl asi Lubaan.
Je jich hodně - vadný EGR, netěsnost v plnícím potrubí (prasklý intercooler), vadné trysky, mozná i nesprávně fungující škrtící klapka, regulace turba, jako podružná věc i palivo.
Pro začátek bych op-comem zkontroloval plnící tlaky - požadovaný & skutečný. Potom bych se zaměřil na EGR nejen jeho vyčištění, ale kompletní rozebrání a repase(návod byl někde na anglických stránkách), popř. výměna za nový - váznoucí ventil dokáže taky udělat pěknou paseku.
Samotný filtr bych zatím nekuchal, ten bude v pořádku,spíše bych se zaměřil na výše uvedené a snažil se odstranit příčinu tvorby vysokého množství sazí - ucpaný filtr je pouze důsledek toho ,že motor, nebo lépe řečeno, některá z jeho komponent, nepracuje ve správném režimu.
_________________ Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
|